خبرگزاری کار ایران

دامادی در گفت‌وگو با ایلنا:

دادگاه‌ نباید ابرازی برای تسویه حساب‌ با جریان‌های سیاسی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۰۹

انتظار مردم از دستگاه قضا رسیدگی به مسائلی است که در اذهان مردم سوالاتی ایجاد کرده و موجب ایجاد شبهاتی شده است / وقتی از استقلال قاضی صحبت می‌کنیم، این استقلال باید خود را نشان بدهد و فشارها نباید در کار قاضی اثرگذار باشد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌ها در قوه قضائیه نباید حالت سیاسی به خود بگیرد، تاکید کرد: دادگاه‌ و پرونده‌سازی نباید به عنوان ابرازی برای تسویه حساب‌ با جریان‌های سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.
محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه دادگاه مهدی هاشمی گفت: رسیدگی به پرونده‌ها و مسائل در قوه قضائیه نباید حالت سیاسی به خود بگیرد.
وی با اشاره به تلاش‌ها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: سال‌هاست که می‌خواهیم با مفاسد اقتصادی مبارزه کنیم و ادعا می‌کنیم که لیست اسامی متهمان اقتصادی را جیب‌مان داریم ولی هنوز کار به خصوصی صورت نگرفته و همچنان شاهد ظهور پرونده‌هایی جدید در حوزه‌های اقتصادی هستیم و این نشان می‌دهد نتوانسته‌ایم اقدامی درست برای پایان دادن به زمینه‌های مفاسد اقتصادی داشته باشیم.
عضو فراکسیون رهروان ولایت با انتقاد از طولانی شدن برخی از پرونده‌ها تصریح کرد: گهگاه شاهدیم برای رسیدگی به مسائل خاص، دادگاه‌ها و پرونده‌های ویژه تشکیل می‌شود اما وقتی مشاهده می‌کنیم که رسیدگی به برخی پرونده‌های ویژه طولانی می‌شود این سوال به ذهن متبادر می‌شود که پرونده‌های عادی چقدر زمان رسیدگی طول می‌کشد.
دامادی با تاکید بر اینکه براساس قانون، قاضی باید استقلال داشته باشد، یادآور شد: وقتی از استقلال قاضی صحبت می‌کنیم، این استقلال باید خود را نشان بدهد و فشارها نباید در کار قاضی اثرگذار باشد و دادگاه‌ها نباید به عنوان ابرازی برای تسویه حساب‌ با جریان‌های سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار مردم از دستگاه قضا رسیدگی به مسائلی است که در اذهان مردم سوالاتی ایجاد کرده و موجب ایجاد شبهاتی شده است که اگر قوه قضائیه به این مسائل و پرونده‌ها بدون شائبه رسیدگی نکند، این عدم رسیدگی موجب از بین رفتن اعتماد و سرمایه اجتماعی افکار عمومی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز