خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با ایلنا:

حضور داعش در مرزهای ایران صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۳۸۳

اگر کوچکترین تعرضی به این اماکن مقدس از سوی داعش صورت بگیرد ما به شدت حساسیت نشان خواهیم داد و لازم باشد برای دفاع از این اماکن نیرو اعزام خواهیم کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی گفت: به هیچ وجه داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد و اگر دست از پا خطا کند تاوان‌اش را خواهد داد چراکه نیروهای نظامی ما از همان ابتدای تحولات عراق با توجه به وضعیت مکانی و جغرافیایی تحولات تدابیر لازم را اتخاذ کرده و آمادگی لازم را دارند.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به وضعیت کنونی عراق و مواضع جمهوری اسلامی نبست به این تحولات، گفت: ایران نیاز به ورود مستقیم در شرایط حاضر را ندارد. بالاخره دولت و مردم عراق این احساس را دارند که خودشان می‌توانند در برابر این اتفاقات اقدامات لازم را انجام دهند. با این حال ما نسبت به سرنوشت عراق بی‌تفاوت نخواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما اگرچه در شرایط فعلی بنای حضور مستقیم و ارسال نیرو به عراق را نداریم ولی آمادگی کامل برای رایزنی با دولت عراق برای برون رفع از این بحران و ارائه تجارب مبارزه با تروریسم را داریم و همواره تحولات عراق را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشورعراق با توجه به همسایگی با خاک کشور و قرابت هایی که با جمهوری اسلامی دارد برای ما حائز اهمیت است، ادامه داد: ما کمک خواهیم کرد تا دولت عراق بر سرکار بماند و اقتصاد آن همچنان جاری باشد.

وی همچنین با اشاره به حساسیت جمهوری اسلامی نسبت به حرمین متبرکه معصومین(ع) در خاک عراق، تاکید کرد: اگر کوچکترین تعرضی به این اماکن مقدس از سوی داعش صورت بگیرد ما به شدت حساسیت نشان خواهیم داد و لازم باشد برای دفاع از این اماکن نیرو اعزام خواهیم کرد.

به گفته حقیقت پور، احساس می‌شود که داعش به نوعی دچار گرفتاری شده و مسلما نمی‌تواند در رسیدن به اهدافش موفق باشد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه آرمان جمهوری اسلامی و عراق در یک راستا قرار دارد، تاکید کرد: ما همچون مردم عراق نمی‌خواهیم که عراق تجزیه شود و هرکاری که بنا باشد برای کمک به عراق انجام خواهیم داد. اما باید دید که اقتضای زمان چیست. ما در شرایط کنونی تمایل جدی برای حضور مستقیم در خاک عراق نداریم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس در واکنش به شایعات اخیر مبنی بر حضور داعش در مرزهای ایران، تاکید کرد: به هیچ وجه داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارد و اگر دست از پا خطا کند تاوان اش را خواهد داد چراکه نیروهای نظامی ما از همان ابتدای تحولات عراق با توجه به وضعیت مکانی و جغرافیایی تحولات تدابیر لازم را اتخاذ کرده و آمادگی لازم را دارند.

وی همچنین با توجه به شروع دور مذاکرات وین ۶، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند چراکه اعتقاد مابر این است تیم مذاکره کننده تحت نظارت مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت عمل می‌کند وما از این تصمیمات و اقدامات که با نظارت مقام معظم رهبری و تحت چارچوب منافع ملی صورت می گیرد حمایت خواهیم کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی در ضمن اشاره به ناامیدی دلواپسان از سرنوشت مذاکرات وین ۶، اعلام کرد: اگر هم این مذاکرات به نتیجه نرسد هیچ اشکالی ندارد چون ما به خانه قبل باز خواهیم گشت و مانند قبل غنی سازی ۲۰ درصدی را ادامه می‌دهیم.

حقیقت پور در پاسخ به این سوال که در صورت بی نتیجه بودن مذاکرات، دلواپسان تیم مذاکره کننده را تحت فشار قرار دهند و فضا را بر علیه دولت رقم بزنند، تاکید کرد: ما از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم و نباید چنین اتفاقی باعثشود تا عده‌ای تیم مذاکره کننده را سرزنش کنند یا تحت فشار قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز