خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در مجلس:

۹۵ درصد بانوان در ایران به حجاب و اخلاق اعتقاد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۲۷

طبق آمار ۲۲۰ هزار مورد به خاطر بدحجابی به نیروی انتظامی برده شده‌اند و از آنها تعهد گرفته شده است که آثار مخربی دارد چرا که پای ۲۲۰ هزار خانواده به نیروی انتظامی کشیده شده است و از طرفی کسی که به نیروی انتظامی می‌رود و تعهد می‌دهد برای رفتن به دانشگاه و یا سرکار و تاهل به حسن سابقه نمی‌دهند لذا ما نمی‌خواهیم با مسئله حجاب و عفاف به این صورت برخورد شود.

وزیز کشور با بیان اینکه بر اساس بسیج ۹۵ درصد بانوان در ایران به حجاب و اخلاق اعتقاد دارند، خاطرنشان کرد: ما تنها با ۵ درصد از افراد مواجه هستیم که هیچ اعتقادی به این مسائل ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه توضیحات خود به سوال مطهری و موسوی لارگانی گفت: بنده هم مانند آقای مطهری نسبت به مسائل فرهنگی اعتقاد زیادی دارم و به اجرای عفاف در جامعه فراتر از وظیفه قانونی خود می‌نگرم.

وی با بیان اینکه باید یک تحلیل درست از وضعیت جامعه داشته باشیم، اظهار داشت: نباید با چند عکس در گوشه و کنار جامعه حجب عمومی را مورد سوال قرار داد. سازمان بسیج طبق تحقیقاتی که انجام داده، اعلام کرده که ۹۵ درصد بانوان در ایران به حجاب و اخلاق معتقد هستند بنابراین وقتی نهادهای مهم انقلابی ما چنین گزارشی ارائه می‌دهند یعنی ما تنها با ۵ درصد از افراد مواجه هستیم که هیچ اعتقادی به این مسائل ندارند.

وزیر کشور با بیان اینکه افرادی که به حجاب معتقد هستند اما در حفظ آن سهل‌انگاری می‌کنند نیز بخش کوچکی از جامعه را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: افرادی از این ۵ درصد هم هستند که هیچ اعتقادی به حجاب ندارند اما ادب اجتماعی را رعایت می‌کنند و افرادی نیز وجود دارند که ادب اجتماعی را رعایت نمی‌کنند لذا وزارت کشور و نیروی انتظامی باید به تناسب نوع رفتار با افراد مختلف برخوردهای مختلف داشته باشد و وظیفه دستگاه‌ها این است که باید کار ایجابی انجام دهند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اگر به سخره گرفتن مسئله حجاب و عفاف در جامعه به صورت شبکه‌ای صورت گیرد، ما حتما با آن برخورد خواهیم کرد، تاکید کرد: طبق آمار ۲۲۰ هزار مورد به خاطر بدحجابی به نیروی انتظامی برده شده‌اند و از آنها تعهد گرفته شده است که آثار مخربی دارد چرا که پای ۲۲۰ هزار خانواده به نیروی انتظامی کشیده شده است و از طرفی کسی که به نیروی انتظامی می‌رود و تعهد می‌دهد برای رفتن به دانشگاه و یا سرکار و تاهل به حسن سابقه نمی‌دهند لذا ما نمی‌خواهیم با مسئله حجاب و عفاف به این صورت برخورد شود.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه همه جامعه با ید در خصوص مسئله حجاب احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: چطور ۹۵ درصد جامعه نمی‌تواند روی ۵ درصد جامعه اثر بگذارد.

وزیر کشور در پایان یادآور شد: اگر به وزارت کشور اجازه هماهنگی بین دستگاه های مسئول رسیدگی به مسئله عفاف و حجاب را داده‌اید حتما ضمانت اجرایی را هم به آن بدهید تا وزارت کشور بتواند پیگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز