خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب یک فوریت از طرح دو فوریتی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۹۵

ندیمی: همه کسانی که دلشان برای معروف‌ها می‌تپد و از منکرها بیزارند و متاسفانه آن را به تکثر در جامعه می‌یابند آیا بعدا نمی‌گویند چرا دو فوریتی را که به با اشتیاق تصویب شد به این سلب رسید؟

سلب یک فوریت از دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با ۱۱۳ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به تصویب نمایندگان مجلس رسید و به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا احمد سالک در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ضمن پیشنهاد سلب یک فوریت از این طرح اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از و اجبات مسلم اسلام و قوام همه و اجبات مبتنی بر آن است.
نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه سی سال است که قانون امر به معروف و نهی از منکر در دست اقدام است، یادآور شد: کمیسیون فرهنگی مجلس ظرف ۶ ماه این طرح را با کلیه سوابق آن مورد بررسی قرار داد و در ۲۷ ماده و ۴ فصل به تصویب رساند.
وی ادامه داد: گله‌ای که ما از هیات رئیسه مجلس داریم این است که چرا چیزی را که از کمیسیون قضایی بیرون آمده به کمیسیون اصلی خود یعنی کمیسیون فرهنگی ارائه نداده‌اند.
سالک با تاکید براینکه ما شدیداً به دنبال این هستیم که بعد از ۳۵ سال بالاخره طرح حمایت از امر به معروف و نهی از منکر به تصویب برسد گفت: دلیل پیشنهاد من برای سلب دو فوریت این طرح و تبدیل آن به یک فوریت و طرح آن در کمیسیون مشترکی بین کمیسیون قضایی و کمیسیون فرهنگی این است که در حال حاضر این طرح اگر به تصویب برسد بعد از مدتی ممکن است ناقص به جامعه بیاید چرا که در این طرح جایگاه تشکیلاتی دیده نشده است.
ایرج ندیمی در مخالفت با پیشنهاد سلب دو فوریت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز گفت: ‌نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که ما هم ممکن است در بندهایی از این طرح پیشنهاد حذف و یا اصلاح داشته باشیم ولی آیا الان که به این طرح ورود کردیم و به دو فوریت آن رای داده‌ایم، پس گرفتن آن درجامعه بازتابی نخواهد داشت؟
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: همه کسانی که دلشان برای معروف‌ها می‌تپد و از منکرها بیزارند و متاسفانه آن را به تکثر در جامعه می‌یابند آیا بعدا نمی‌گویند چرا دو فوریتی را که به با اشتیاق تصویب شد به این سلب رسید؟ لذا باید بندها و عباراتی که ابهام دارند حذف ولی یک حداقل و یا حداکثری را از این طرح به تصویب برسانیم.
ندیمی گفت: امروز به نظر می‌رسد اعمالی که در راستای نفی ارزش‌های اجتماعی درجامعه پیاده می‌شود به صورت باندی اداره می‌شود و متاثر از آموزه‌هایی است که از بیرون به کشور می‌آید لذا من موافق کل هستم اما درجز ممکن است پیشنهاد حذف هم داشته باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز