خبرگزاری کار ایران

جلالی:

پارلمان اروپا صدای واقعی ملت ایران را بشنود

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۸۴۱

به رغم روابط رو به رشد مجلس شورای اسلامی ایران و پارلمان اروپا و در شرایطی که دولت جدید در ایران انتخاب و گفت و گوهای هسته ای در شرایطی عالی در حال برگزاری بود، قطعنامه ای صادر شد که فضا را به کلی تغییر داد.

رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا با انتقاد از قطعنامه ضد ایرانی صادر شده توسط پارلمان اروپا گفت: این پارلمان صدای واقعی ملت ایران را باید بشنود و افراطی ها را کنترل کند.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی روز یکشنبه در دیدار المار بروک رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و رودریک کیس وتر عضو کمیته روابط خارجی مجلس آلمان با تبریک انتخابات اخیر پارلمان اروپا و انتخاب مجدد بروک به عنوان نماینده این پارلمان، اظهار امیدواری کرد: پارلمان اروپا با اعضای جدید برای آن منطقه و جهان مفید باشد.

وی با یادآوری روند رو به رشد روابط مجلس شورای اسلامی ایران و اروپا از بیانیه اعضای قبلی پارلمان اروپا در فروردین ماه(آوریل) امسال انتقاد کرد و گفت: به رغم روابط رو به رشد مجلس شورای اسلامی ایران و پارلمان اروپا و در شرایطی که دولت جدید در ایران انتخاب و گفت و گوهای هسته ای در شرایطی عالی در حال برگزاری بود، قطعنامه ای صادر شد که فضا را به کلی تغییر داد.

رییس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا یادآور شد: حضور فعال برخی گروه های مخالف ایران در پارلمان اروپا به ویژه حضور گروه های بی آبرویی چون گروهک تروریستی منافقین جای شگفتی دارد، چرا که اگر در خیابان های تهران گشتی بزنید می بینید که حتی منتقدان نظام سیاسی ما هم این گروهک را قبول ندارند.

جلالی ادامه داد: پارلمان جدید اروپا بهتر است تلاش کند حرف ملت ایران، دولتمردان و نمایندگان واقعی مردم این کشور را بشنود.

وی با یادآوری آمادگی شرایط برای ارتقای روابط پارلمانی ایران و اروپا، تاکید کرد: باید شرایط سازنده جدید با دیالوگی ایجابی بین دو پارلمان برقرار شود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتظار جمهوری اسلامی ایران از پارلمان اروپا این است که صدای واقعی ملت ایران را بشنود چرا که با عقلانیت و گفت وگو می توان مشکلات را حل کرد.

جلالی افزود: گفت و گوهای پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا می تواند زمینه ساز توافق بزرگ تری در آینده باشد اما پیش شرط این توافق کنترل افراطی ها به ویژه در پارلمان اروپا است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با بیان این که سیاست های دولت جدید ایران مورد حمایت قاطبه نمایندگان مجلس است، گفت: سیاست دولت یازدهم و رییس جمهوری مبتنی بر تدبیر، عقلانیت و گفت و گوی عزتمندانه در چارچوب قوانین بین المللی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مذاکرات هسته ای به شکل جدی مشارکت کرده است و ادامه این مسیر نیاز به واقع نگری از سوی طرف اروپایی دارد.

رییس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای قطعا باید حقوق هسته ای ملت ایران به رسمیت شناخته شود و رفتار کشورهای «بازی به همزن» مانند رژیم اشغالگر قدس مورد توجه قرار نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: رژیم صهیونیستی از مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ ناخشنود است زیرا که منافع سیاسی و اقتصادی آنها با راه اندازی ایران هراسی تامین می شود.

جلالی همچنین با یادآوری وضعیت کشور عراق گفت: باید درباره تروریسم جدید تدبیری اندیشید چرا که داعش و سلفی ها تهدیدی جهانی به شمار می روند و رفتار آنها جنایت علیه حقوق بشر است.

وی به درخواست رودریک کیس وتر برای ارتقای روابط ایران و آلمان نیز اشاره و تصریح کرد: در نگاه ایرانیان، ملت آلمان پرشور، پرتلاش، جدی و منظم است و نزدیکی و قرابت میان دو ملت کاملا مشهود است.

المار بروک رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این دیدار گفت که در پارلمان جدید اروپا بر اهمیت روابط با ایران تاکید شده است و نظر اکثریت این پارلمان همکاری با گروه هایی چون منافقین(MKO) نیست و صدای حمایت از آنها در پارلمان اروپا تنها صدای یک گروه اقلیت است.

وی با استقبال از دستیابی به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ تصریح کرد: این دستیابی از نظر اقتصادی و سیاسی به نفع هر دو طرف است تا مساله هسته ای ایران حل شود و معتقدم که ایران حق دارد در زمینه های غیرنظامی هسته ای فعالیت کند و امیدوارم جامعه بین المللی نیز متوجه این موضوع باشد.

رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا یادآور شد که ما از تحریم های ایران خوشحال نبوده و در مورد مسایل مختلف به ویژه در حوزه انرژی خواهان گفت و گو با ایران هستیم.

المار بروک تاکید کرد: سلفی ها و داعش تهدیدی جدی به حساب می آیند و امنیت منطقه را به خطر می اندازند.

رودریک کیس وتر رییس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از حضور در ایران تصریح کرد: نقش ایران در امنیت افغانستان بسیار موثر است و با مشارکت بیشتر ایران در افغانستان ثبات و توسعه در این کشور ارتقا می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز