خبرگزاری کار ایران

جوکار در اخطار قانون اساسی:

کارگران بافق به دلیل واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی و دو معدن بافق اعتصاب کرده اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۴۸۲

در سال گذشته ۷۱.۵ درصد از این شرکتها را دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کرد و ۲۸.۵ درصد از این سهام باقی ماند که این درصد در ابتدای سال جاری به مزایده گذاشته شد و در فرابورس واگذار شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه روز است مردم شهرستان بافق بر سر کار حاضر نیستند گفت: توسعه شهرستان و احقاق حقوق آنها از نگرانی های مردم این شهرستان است.

به گزارش ایلنا، محمد صالح جوکار در نشست علنی امروز(سه شنبه ۳۰اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۴۵ این قانون افزود: بحثامروز من درباره شرکت سنگ آهن مرکزی بافق است که جزو اولین شرکت استخراج کننده سنگ آهن در کشور بوده که امروز خوراک صنایع فولاد ما از آن محل تامین می‌شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال گذشته ۷۱.۵ درصد از این شرکتها را دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کرد و ۲۸.۵ درصد از این سهام باقی ماند که این درصد در ابتدای سال جاری به مزایده گذاشته شد و در فرابورس واگذار شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: علی رغم اینکه معاون اول رئیس جمهور دستور توجه به حق و حقوق مردم را داده بود اما این مهم نادیده گرفته شد و واگذاری صورت گرفت.

جوکار با بیان اینکه رسیدگی به موضوع معدن از دیگر موارد مهم به شمار می‌رود افزود: ما دو معدن بزرگ داریم که ذخایر آهن کشور در این معادن وجود دارد؛ این دو معدن هم جزو دارایی های شرکت را بردند و به بخش خصوصی واگذار شدند که این نیز مخالف اصل ۴۵ قانون اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهرستان بافق در هاله ای از ابهام قرار دارد یادآور شد: امروز ۳ روز است که در شهرستان بافق اعتصاب شده و کارگران بر سر کار نیستند زیرا دغدغه توسعه شهرستان و احقاق حقوق خود را دارند لذا ضروری است به این امر رسیدگی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز