خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به اخطار کریمی قدوسی:

محسنی‌اژه‌ای به زودی به مجلس می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۳۳۱

زمانی که قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد می‌گوید اگر به پرونده ۱۰ یقه سفید برگزار شود مشکلات حل خواهد شد مردم و نمایندگان این حق را دارند که نگران شوند این ۱۰ نفر چه کسانی هستند و چگونه با آنها برخورد خواهد شد.

رییس مجلس از حضور دادستان کل کشور برای پاسخ به سوالات نمایندگان در ارتباط با پرونده‌های فساد اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز مجلس و در اعتراض به در دستور قرار نگرفتن سوال از وزیر دادگستری و با استناد به اصل ۱۶۰قانون اساسی گفت: طبق این اصل، وزیر دادگستری مسئولیت کلیه مسائل مربوط به روابط قوه قضائیه با قوای مجریه و مقننه را بر عهده دارد و بر این اساس از نماینگدان مجلس رای اعتماد می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه در گذشته نیز وزیر دادگستری برای پاسخ در صحن مجلس حاضر شده است، یادآور شد: سؤال از وزیر دادگستری تمام سیر تشریفات قانونی خود را طی کرد و حتی روز گذشته در هیأت رئیسه به صورت مفصل بررسی و هیأت رئیسه به اینکه سوال باید در صحن علنی مطرح شود، رأی داد.

نماینده مردم مشهد و کلات با تاکید براینکه ماهیت سؤال از وزیر دادگستری حمایت از دستگاه قضایی است، ادامه داد: قصد ما از طرح این سوال تجلیل و تمجید از دادگاه برگزاری مفاسد اقتصادی به خصوص دادگاه اختلاس ۳ هزار میلیاردی دارد. مردم حق دارند از زبان رئیس دادگاه بشنوند که با پرونده‌های کلان اقتصادی برخورد می شود و مشکلات حل خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارکرد: زمانی که قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد می‌گوید اگر به پرونده ۱۰ یقه سفید برگزار شود مشکلات حل خواهد شد مردم و نمایندگان این حق را دارند که نگران شوند این ۱۰ نفر چه کسانی هستند و چگونه با آنها برخورد خواهد شد.

وی خطاب به لاریجانی تاکید کرد: براساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی وزیر دادگستری باید امروز برای پاسخ به سؤال نمایندگان می‌آمد اما شما به تنهایی و با تصمیم خود این را از برنامه خارج کردید. شما گفتید که رئیس قوه قضائیه گفتند دادستان را به جای وزیر دادگستری به مجلس می فرستند تا در مورد این سؤال پاسخ دهند که امیدواریم با پیگیری شما این امر محقق شود.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه دادستان کل کشور ماموریت برخورد با مفاسد اقتصادی را بر عهده دارد، گفت: امیدواریم هرچه زودتر آقای اژه‌ای به مجلس بیایند و در مورد برخورد با یقه سفیدها پاسخ دهند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار کریمی قدوسی نیز گفت: بحثاجرای همین اصل است. ان‌شالله مسئول اصلی پرونده که آقای دادستان کل کشور هستند به مجلس آمده و به سوالات جواب می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز