خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در اخطار قانون اساسی:

مجمع تشخیص نمی‌تواند برای مجلس شرط و شروط بگذارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۶۴۰

از شما که عضو مجمع تشخیص مصلحت هستید می‌خواهیم که اجازه ندهید حق مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام ضایع شود که اگر این موضو ع بدعت شود از فردا مجلس باید زیر نظر مجمع کار کند

نادر قاضی پور در اخطار ماده ۱۱۲ قانون اساسی در ابتدای جلسه علنی امروز گفت: قرار قانون اساسی این نبوده که مجمع تشخیص مصلحت برای مجلس شرط وشروط بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نادر قاضی پور گفت: در قانون آمده است که بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص مصوبات مجلس براساس اصل ۷۵ قانون اساسی، مصوبات باید به مجلس ارجاع شود تا دولت و مجلس با تفاهم یکدیگر نسبت به تامین بار مالی اقدام کنند.

وی با اشاره به دستور کار روز یکشنبه مجلس گفت: دولت هنوز هیچ تفاهمی با مجلس انجام نداده در قانون نوشته شده که مجمع تشخیص مصلحت نظام یا باید موارد را رد و یا تایید می‌کرد.

وی افزود: همکاران ما آمده‌اند و با استناد به فصل دوم، ۲۰ ماده از مصوبه مجلس را حذف کرده‌اند و زحمات چندین ماهه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اجتماعی و کارشناسان به باد رفته است.

نماینده مردم ارومیه خطاب به علی لاریجانی ادامه داد: از شما که عضو مجمع تشخیص مصلحت هستید می‌خواهیم که اجازه ندهید حق مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام ضایع شود که اگر این موضو ع بدعت شود از فردا مجلس باید زیر نظر مجمع کار کند لذا باید معلوم کنیم که مجمع حق تعیین تکلیف برای مجلس دارد یا خیر؟

علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار قاضی پور گفت: طبق گفته قانون، مجمع می‌تواند یا نظر مجلس و یا شورای نگهبان را در اینجا قبول کند. در این موردی که شما فرمودید چون قانون بار مالی داشت مجمع نظر شورا را پذیرفته است چرا که ما در قانون بودجه پولی برای بیمه بیکاری گذاشته‌ایم و هدف مجمع این بود تا این بودجه از بین نرود و عملی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز