خبرگزاری کار ایران

۴۰ نماینده خواستار برخورد با عاملان منع سخنرانی سیدحسن خمینی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۳۷

جای تاسف دارد در دولتی که گرفتن نگاه امنیتی از جامعه، سرلوحه شعارهای آن است، در بروجرد، شهری که زادگاه حضرت ایت الله سلطانی بروجردی است، نواده این بزرگوار و حضرت امام(ره) نتواند به ایراد سخنرانی بپردازند.

حدود ۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی امروز در تذکری به وزیر کشور خواستار برخورد با خاطیان و تعلل کنندگان ممانعت از حضور سید حسن خمینی درهمایش برگزاری تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) در دانشگاه بروجرد و لغو این همایش شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این تذکر کتبی که در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، آمده است: استحضار دارید به منظور تبیین اندیشه های علمی حضرت امام(ره)، هفته گذشته مقدمات برگزاری سمیناری در دانشگاه بروجرد با پیگیری مستمر و اصرار رییس این دانشگاه که خود در زمره آزادگان سرافراز است، فراهم شده بود و از حضرات آقایان دری نجف آبادی، رسولی محلاتی و سید حسن خمینی دعوت شده بود تا در این مراسم به تبیین اندیشه های علمی حضرت امام(ره) بپردازند.

در ادامه این تذکر آمده است: متاسفانه با اعمال فشار گروه های افراطی و بعضا خودسر مبنی بر عدم حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این مراسم، فرماندار و رییس شورای تامین بروجرد که خود باید تامین کننده امنیت این گونه محافل و مجالس باشند، از وظیفه اصلی خویش تخطی و آسان ترین راه یعنی لغو مراسم را برمی گزینند که استاندار لرستان نیز نسبت به حل مشکل پیگیری لازم را انجام نمی دهد.

در این تذکر تصریح شده است جای تاسف دارد در دولتی که گرفتن نگاه امنیتی از جامعه، سرلوحه شعارهای آن است، در بروجرد، شهری که زادگاه حضرت ایت الله سلطانی بروجردی است، نواده این بزرگوار و حضرت امام(ره) نتواند به ایراد سخنرانی بپردازند.

نمایندگان امضا کننده این تذکر خواستار رسیدگی به موضوع و برخورد با خاطیان و تعلل کنندگان در این زمینه در اسرع وقت شدند.

طراح این تذکر محمدرضا تابش و کمال الدین پیرموذن نمایندگان اردکان و اردبیل هستند.

همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی(ره) قرار بود ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت در دانشگاه دولتی آیت الله بروجردی(ره) با حضور حجت الاسلام «سید حسن خمینی»، «آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی» و حجت الاسلام «سید هاشم رسولی محلاتی» برگزار شود که به دلیل اصرار برخی بر حذف سخنرانی سید حسن خمینی، لغو شد.

دانشگاه دولتی آیت الله بروجردی(ره) روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با کمال تاسف به سبب افراط گری افراط گرایان، و تهدیدهای تشنج آفرین آنها و با نهایت شگفتی، برخی مسوولان و تاثیرگزاران این شهر، اصرار بر برگزاری همایش با حذف یکی از سخنرانان همایش(سید حسن خمینی) را داشتند.

در این بیانیه آمده است: دانشگاه آیت الله بروجردی با در نظر گرفتن تمامی جوانب و با توجه به اینکه حرمت مومن از حرمت خانه کعبه بالاتر است و برگزاری همایش با حذف یکی از سخنرانان که سبب شکستن حرمت مهمان همایش می شد، کل همایش را لغو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز