خبرگزاری کار ایران

مفتح در تذکر آیین‌نامه‌ای:

اتمام مدت آزمایشی قانون مدیریت بحران مانع از تمدید مهلت آن است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۱۲۱

اصلا قانونی وجود ندارد که بخواهیم مدت زمان اجرای آزمایشی آن را تمدید کنیم، بهتر است دولت لایحه‌ یا مجلس طرحی دوفوریتی ارائه دهد تا با توجه به حادثه‌خیز بودن کشورمان سریعاً این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه از زمان اجرای آزمایشی قانون مدیریت بحران زمان زیادی گذشته است، ‌گفت: این مهم باعثشده که اعتبار قانونی برای تمدید آزمایشی آن وجود نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی مفتح در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور افزود: این طرح در راستای تمدید مهلت آزمایشی قانون است که ناظر بر ماده ۱۶۷ آیین‌نامه داخلی مجلس است که درباره چگونگی تمدید قانون است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تبصره ۲ ماده مذکور آمده است که پس از انقضای زمان آزمایشی، اینگونه قوانین دیگر اعتباری ندارد و فقط حکم یک نوشته تلقی می‌شود.

وی یادآور شد: از اعتبار قانونی لایحه مذکور مدت زیادی است که گذشته و حال ما درصدد تمدید آن هستیم در حالی که اصلا قانونی وجود ندارد که بخواهیم مدت زمان اجرای آزمایشی آن را تمدید کنیم، بهتر است دولت لایحه‌ یا مجلس طرحی دوفوریتی ارائه دهد تا با توجه به حادثه‌خیز بودن کشورمان سریعاً این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این موضوع قابل بررسی است و هیات رئیسه باید روی آن بررسی‌های لازم را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز