خبرگزاری کار ایران

ظریف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی:

ما ملت دلاوریم نه دلواپس

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۰۰

گفتمان انقلاب اسلامی که گفتمان صلح طلبی همراه با تسلیم ناپذیری، ‌گفتمان تعامل پذیری همراه با عزت، گفتمان گفتگو با هویت مداری و گفتمان مصلحت جهان و ابنای بشر است با موفقیت مسیر پیشرفت در روشنگری و شکستن موانع را دنبال می کند.

وزیر امور خارجه که برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شده است گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی رویاهای باطل و خطرناک بدخواهان را نقش برآب کرده است

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف، ‌وزیر امور خارجه ایران برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در صحن حاضر شد و طی سخنانی اظهار داشت: سوال و نظارت حق و وظیفه نمایندگان محترم است و پاسخگویی در چهارچوب مصالح ملی وظیفه بنده وسایر همکارانم در هیات دولت است.

وزیر امور خارجه ایران در صحن علنی مجلس خاطر نشان کرد: حساسیت دوستان نماینده در مجلس نشان دهنده اهمیتی است که برای سیاست خارجی و امنیت ملی قائلند که این جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: بنده به نوبه خود خوشحالم که بیش از هر وزیر دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی در هشت ماه اول تشکیل دولت در مجلس، کمیسیون و همچنین دوبار درصحن علنی حاضر شدم و توضیحات خود را تقدیم نمایندگان کرده‌ام.

ظریف تصریح کرد: خداوند را سپاسگزارم که به برکت هوشمندی مردم دلاور ایران اسلامی و در سایه حمایت مقام معظم رهبری و تدبیر و درایت رئیس جمهور ایران امروز از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با ارائه منطقی گفتمان اصیل انقلاب که همان گفتمان امام و مقام معظم رهبری است نشان دادیم که تمام مواضع ما عین مواضع امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وزیر امور خارجه کشورمان درادامه یاد‌آور شد: گفتمان انقلاب اسلامی که گفتمان صلح طلبی همراه با تسلیم ناپذیری، ‌گفتمان تعامل پذیری همراه با عزت، گفتمان گفتگو با هویت مداری و گفتمان مصلحت جهان و ابنای بشر است با موفقیت مسیر پیشرفت در روشنگری و شکستن موانع را دنبال می کند.

ظریف گفت: دوستان اسلام و انقلاب در همه جا خوشحال هستند چرا که به دلیل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عرصه بر بدخواهان انقلاب تنگ شده و سرمایه گذاری های کلان و رویاهای باطل و خطر ناکشان نقش برآب شده است.

وی درپایان سخنان خود افزود: به لطف الهی و دعای معصومین و راهنمایی مردم و نمایندگانشان دلبسته ایم و امروز هم با همین رویکرد در محضر شما حاضر شده ام تا به سوالات نمایندگان مجددا در نوبت دوم پاسخ دهد.

ظریف در بخش دوم سخنان خود و در پاسخ به۴سوال مشترک برخی از نمایندگان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و با ثبات است اما فعالیت‌های گسترده و تبلیغات منفی انجام می‌شود تا نشان دهند ایران کشوری خطرناک است تا به اهداف شوم خود علیه ایران دست یابند.

وی افزود: دولت تدبیر وامید مجدانه تلاش دارد تا طرح آنها را به شکست بکشاند ودر این شرایط وزارت امور خارجه به عنوان دیده‌بانی هوشمند راهبرد مقابله با تهدیدات را به عهده دارد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: اطمینان دارم مسئولیت من در وزارت خارجه زود یادیر به پایان می‌رسد اما ٱنچه برای من می‌ماند انجام وظیفه درست است و تا زمانی که در این پست قرار دارم نخواهم گذاشت پروژه امنیت سازی جمهوری اسلامی ایران تحت تفکرات و اقدامات رژیم صهونیستی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه نگاه به درون، اقتصاد مقاومتی مبنی بر کارآفرینی و افزایش توان دفاعی تنها راه ثبات کشور است ابراز کرد: از نظر مردم ایران کشتار انسان‌های بیگناه در هر شکل، زمان و عنوان محکوم است و مواضع من همان مواضع امام و رهبری است و مانع آن می‌شوم این رژیم جنایتکار صهیونیستی، جمهوری اسلامی را عامل خطر در خاورمیانه بخواند.

ظریف خاطر نشان کرد: سیاست خارجی ایران آسایش از نتانیاهو را گرفته و او را منفعل کرده است و این برای من توفیق بزرگی است که دبیران کل مقاومت وحماس شخصا به خاطر آن از من تشکر کردند.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه رشد اقتصادی و سیستم دفاعی را وظیفه ذاتی خود می‌داند عنوان کرد: همه ما اقتدار ملی را ناشی از همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور می‌دانیم ودر برابر همه نیروهای نظامی سر تعظیم فرود می‌آوریم و اعلام می‌کنیم ایران کشوری متکی به مردم خود است و نه وابسته به ابر قدرت‌ها و هیچ نظام خارجی دیگر. دولت ایران تنها کشوری در منطقه است که مشروعیت و تنفیذ خودرا از رهبری دریافت می‌کند.

وزیر امور خارجه انسجام و همدلی را عامل تقویت دفاعی کشور دانست و گفت: هر قدر روحیه خودباوری مردم تقویت شود توانایی دفاعی نیز بالاتر می‌رود وهر کس بخواهد در مردم تفرقه ایجادکند در راه کاهش توانایی دفاعی گام بر می‌دارد.

ظریف خطاب به نمایندگان گفت: سیاست خارجی عرصه وحدت ملی است و نه دعواهای سیاسی و جناحی و من دست نیاز به سوی نمایندگان دراز می‌کنم تا در این راه با وزارت خارجه همراه و همدل باشید.

وی در پایان سخنان خود و در صحن علنی تصریح کرد: برای به دست آوردن حقوق خود با صلابت و منطق و بدون دلواپسی با جهان تعامل می کنیم ما ملتی دلاوریم نه دلواپس.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز