خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس خطاب به معاون اول رئیس جمهور:

اجازه ندهید اموال کارگران به تاراج برده شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۷۸

سرمایه‌های بین النسلی تامین اجتماعی حاصل دست رنج و خون دل کارگران و بیمه شدگان این سازمان است و نباید اجازه دهید اموالشان به تاراج برود.

عضو هیات رئیسه مجلس نهم با اشاره به نگرانی کارگران از شائبه ادغام صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: اگر کارگری دغدغه داشته باشد نباید انتظار داشته باشیم که تمام توانش معطوف به تولید شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عبدالرضا مصری» در همایش کارگر، سلامت و رفاه اجتماعی که در وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر لزوم آرامش روانی کارگران به سیاست‌های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: معتقدیم نظام سلامت باید اصلاح شود اما این اصلاح نباید صرفا معطوف به نظام بیمه‌ای باشد.

به گفته این نماینده مجلس نهم، تفاوت مدیریت دولتی و غیردولتی به ترتیب در مراکز درمانی دولتی و در مراکز تامین اجتماعی اظهر من الشمس است و مراکز درمانی تامین اجتماعی دارای رتبه‌های عالی در ارائه خدمات درمانی هستند.

وی خطاب به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که در این همایش حضور پیدا کرده بود، گفت: سرمایه‌های بین النسلی تامین اجتماعی حاصل دست رنج و خون دل کارگران و بیمه شدگان این سازمان است و نباید اجازه دهید اموالشان به تاراج برده شود.

مصری با بیان اینکه هیچ دولتی از ابتدای انقلاب ریالی به سازمان تامین اجتماعی کمک نکرده است، گفت: هرچه در این صندوق است مال کارگران است و این در حالی است که دولت هزاران میلیارد تومان به سایر صندوق‌های بیمه‌ای کمک کرده‌اند.

وی بابیان اینکه به غیر سازمان تامین اجتماعی تمامی صندوق‌هایی از دولت کمک مالی دریافت کرده‌اند امروز وضعیت ناکارآمدی دارند، افزود: اگر سازمان تامین اجتماعی را هم به دولت بدهیم، همانند نمونه‌های مشابه ناکارآمد خواهندشد.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد در صورت واگذاری بخش درمانی تامین اجتماعی به دولت، ظرفیت‌های موجود این سازمان با مدیریت دولتی به ویرانه‌ای همانند سایر صندوق‌های بیمه‌ای دولتی تبدیل می‌شود.

مصری در پایان با اشاره به اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای درمان ۲۳ میلیون روستایی از محل افزایش ۱ درصدی مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی جمعیتی دو برابر این را بدون دریافت ریالی از دولت بیمه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز