خبرگزاری کار ایران

تابش:

مشارکت بخش خصوصی در حمایت از ورزش مورد انتظار است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۰۴۲

انتظار این است که توجه به ورزش قهرمانی موجب غفلت از ورزش همگانی که باعثایجاد سلامتی و نشاط عمومی است، نشود.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می‌کنم از سال آینده دولت بر مبنای جمعیت، سرانه‌ای را برای ورزش در نظر بگیرد و بر آن مبنا بودجه ورزش را اختصاص دهد.

به گزارش ایلنا‏، محمدرضا تابش در مراسم تجلیل از ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی شهرستان اردکان با برشمردن روزهای پرترافیک و تعیین کننده ورزش ایران در سال جاری از جمله مسابقات المپیک جوانان، مسابقات جهانی هندبال‌، بازی‌های آسیایی کره‌، مسابقات پارالمپیک آسیایی، مسابقات جام جهانی بسکتبال در اسپانیا، مسابقات والیبال جام جهانی، جام جهانی کشتی به میزبانی ایران، جام جهانی فوتبال در برزیل، اظهار کرد: حضور در همه رویداد‌ها و کسب افتخار برای کشورمان توسط ورزشکاران نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی مالی و تدارکاتی موثر دارد.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام نیاز به حدود سه هزار میلیارد تومان بودجه دارد و بدهی جاری فدراسیون‌های ورزشی حدود ۲۵ میلیارد تومان است، ابراز امیدواری کرد؛ با تشکیل شورای عالی ورزش به ریاست رییس جمهور و تمهیدات هیات دولت برای تقویت تیم‌های ملی در بازی‌های آسیایی و جهانی و کسب افتخارات توسط ورزشکارانمان در عرصه‌های بین‌المللی، مردم شاد شوند و غرور ملی احیا شود.

تابش در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ورزش مرزهای فرهنگ را در نوردیده و تبدیل به پدیده اجتماعی شده است.

وی افزود: کسب مدال توسط تیم‌ها و قهرمانان دل مردم را شاد و غم آن‌ها را زایل می‌کند و موجب می‌شود تا عالیترین مقام کشور، پیروزی‌ها را به ملت تبریک گوید. از آن طرف باخت ورزشکاران و عدم توفیق آن‌ها مردم را غمگین می‌سازد و جامعه را افسرده می‌کند بنابراین اهتمام حاکمیت و مشارکت بخش خصوصی در حمایت از ورزشکاران امری مورد انتظار و در راستای ارتقا روحیه مردم و افزایش منافع ملی است.

تابش ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم از سال آینده دولت بر مبنای جمعیت، سرانه‌ای را برای ورزش در نظر بگیرد و بر آن مبنا بودجه ورزش را اختصاص دهد.

نماینده مردم اردکان همچنین با بیان اینکه متاسفانه زیر ۱۰ درصد جمعیت کشور ورزش می‌کنند، این آمار را برای جمعیت جوان کشور نامناسب دانست و اظهار کرد: انتظار این است که توجه به ورزش قهرمانی موجب غفلت از ورزش همگانی که باعثایجاد سلامتی و نشاط عمومی است، نشود.

وی در این مراسم همچنین با تقدیر از توفیقات بدست آمده در سال گذشته برای ورزش اردکان که آن را مرهون مدیریت، تلاش و برنامه‌ریزی ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزش اردکان دانست، گفت: الحمدالله، تاکیدات چندساله اخیر مبنی بر لزوم برنامه‌ریزی در امور ورزش و اعتماد به جوانان و اهتمام به پرورش آن‌ها نتیجه بخش شد و امروز شاهد حرکت بالنده و رو به جلو در ورزش شهرستان هستیم. هرچند نباید به این مقدار بسنده کنیم و انتظار ما فتح قله‌های ورزش در سطوح استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی است.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: وقتی به این نقطه رسیدیم، می‌توانیم بگوییم نسبت به ساحت نیاکانمان و مردمان پر افتخار اردکان ادا وظیفه کرده‌ایم. این راهبرد ماست و برای تحقق آن بنده و سایر مسئولان شهرستان از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

تابش با تشکر از خیرین، صاحبان صنایع و مسئولان استانی و کشوری که مددکار ورزش شهرستان بوده‌اند، گفت: از مردم ورزش‌دوست اردکان نیز که با حمایت و تشویق ورزشکاران نقش به‌سزایی در کسب توفیقات ورزش شهرستان داشته‌اند نیز صمیمانه سپاسگزارم‌، همچنین زحمات مربیان، مدرسان و فعالان ورزش شهرستان و نقش تاثیرگذار خانواده‌های ورزشکاران را ارج می‌نهم.

در این مراسم هدایایی از طرف نماینده مردم اردکان به رسم یادبود به تعدادی از ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز