خبرگزاری کار ایران

فتاحی در گفتگو با ایلنا:

آمریکا از قرار گرفتن سازمان ملل در نیویورک استفاده ابزاری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۵۵۶

ابوطالبی کسی است که می‌تواند منافع کشور ما را درسازمان ملل تامین کند و درحقیقت ایران بر اساس حفظ منافع سیاسی خود و سیاستهای کلان جمهوری اسلامی نماینده خود را برای فرستادن به سازمان ملل متحد انتخاب می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان ملل نباید در دست کشور خاصی باشد‏، گفت: آمریکا از این موقعیت استفاده ابزاری می‌کند و به همین دلیل ما حرکت آمریکا را محکوم می‌کنیم و این حرکت را غیر اخلاقی و غیر انسانی می‌دانیم.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به عدم پذیرش ابوطالبی به عنوان نماینده جدید جمهوری اسلامی در مقر سازمان ملل متحد از جانب آمریکا این نوع رفتار را رفتاری کاملا سیاسی توصیف کرد و گفت: ابوطالبی کسی است که می‌تواند منافع کشور ما را درسازمان ملل تامین کند و در حقیقت ایران بر اساس حفظ منافع سیاسی خود و سیاستهای کلان جمهوری اسلامی نماینده خود را برای فرستادن به سازمان ملل متحد انتخاب می‌کند.

نماینده مردم ارومیه افزود: وقتی قرار باشد از این به بعد برخوردهایی از این نوع از سوی دولتمردان آمریکا شود، استقلال کشور‌ها و حاکمیت کشور‌ها در دفاع از حق و حقوقشان به خطر می‌افتد و این زنگ خطری برای سایر کشور‌ها نیز است.

وی با بیان اینکه سازمان ملل نباید در دست کشور خاصی باشد، گفت: آمریکا از این موقعیت استفاده ابزاری می‌کند و به همین دلیل ما حرکت آمریکا را محکوم می‌کنیم و این حرکت را غیر اخلاقی و غیر انسانی می‌دانیم.

فتاحی یکی از دلایل حساسیت بیش از اندازه به این موضوع را ناشی از بهانه جویی آمریکا برای برهم زدن مذاکرات دانست و گفت: ما بعد از ژنو۲ متوجه هستیم که این‌ها به جای اینکه رفتارهای آرامتری از خودنشان دهند و امیدوارکننده‌تر صحبت کنند بیشتر رفتار تهاجمی داشته‌اند و در مقابل این رفتارهای تهاجمی، جمهوری اسلامی ایران برای اینکه کل دنیا بدانند که ایران کشور معتدلی است معتدل‌تر رفتار کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس دیپلماسی وزیر محترم خارجه ایران آن‌ها را زمین گیر و کفه پرونده هسته‌ای و روابط کلان بین المللی در دنیا در اولین مرحله به نفع ایران تغییر کرده و من فکر می‌کنم که آمریکایی‌ها از این مسئله بسیار دلگیر هستند.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه ساختار دولتی و نظام ما به گونه‌ای است که تسلیم پذیری ندارد، اظهار داشت: ما ایمان داریم که هیات مذاکره کننده ایران نباید از خواسته‌های مردم و نظام و رهبری کوتاه بیایند‏، چون این‌ها تنها مسئله‌شان با هیات مذاکره کننده ایران است و فکر نمی‌کردند که تیم ما تا این اندازه قوی باشد که بتواند دیپلماسی خارجی را به این خوبی هدایت کند.

وی با اشاره به بهره‌برداری سیاسی عده‌ای از تندرو‌ها در داخل ایران از این موضوع برای ناکارآمد نشان دادن دولت روحانی گفت: به عقیده من علی رغم تقابل ریشه داری که همواره میان جمهوری اسلامی و آمریکا در همه دوره‌ها وجود داشته، دولت تاکنون بسیار قوی و عقلایی حرکت کرده و تسلط وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده نیز در دنیا به خوبی احساس می‌شود و تندرو‌ها نیز به خوبی می‌دانند که با تجربه ترین کابینه را بعد از انقلاب دولت روحانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز