خبرگزاری کار ایران

نجابت در نطق میان دستور:

نباید در پرتو اعتدال انقلابی‌گری رها شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۷۸

آقای روحانی اعتدال به عنوان راهبرد شما است از این رو این مفهوم حتما باید تعریف و تبیین شود و نباید داستان دوم خرداد اصلاح طلبان و اصلاحات تکرار شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس بر لزوم تعریف و تبیین شعاراعتدال از سوی رئیس‌جمهور تاکید کرد و بیان کرد: قطعاً نباید در پرتو اعتدال انقلابی گری رها شود.

به گزارش ایلنا، حسین نجابت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با تبریک به مناسبت روز فن‌آ‌وری هسته‌ای گفت: این روزها یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های آزادمردان و دانشمندان جوانی است که در سال‌های سخت تحریم فن‌آوری که البته مربوط به سال‌های اخیر هم نیست توانستند که ایران را به جرگه کشورهای صاحب صنعت هسته‌ای وارد کنند و بالاخره نقش بی‌بدیل شهدای هسته‌ای که جان بر کف توان جوانان مسلمانان را به رخ جهانیان کشیدند را پاس می‌داریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهیدانی چون استاد شهید شهریاری با تکیه بر ایمان الهی توانست صفحه ۲۰ درصدی غنی سازی شده‌ای را که نیاز کشور برای تولید رادیو دارو بود را در مدت یک و نیم سال تولید کند و بینی تمامیت‌خواهان بین‌المللی را به خاک بمالد از طرفی دیگر این روزها در برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای و حتی در حواشی دولت برخی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا صنعت هسته‌ای این قدر می‌ارزد که برای آن این هزینه زیاد را پرداخت کنیم.

وی افزود: در پاسخ باید گفت اگر صنعت هسته‌ای و تلاش جوانان خود را در این حوزه به تولید چند کیلو سوخت برای نیروگاه‌ها تعریف کنیم حتما این هزینه قابل توجیه نیست اما اگر واقعی تحلیل کنیم و ببینیم در پرتو رشد صنعت هسته‌ای، کشور از نظر فن‌آوری وارد حوزه میکروب و نانو شده و بفهمیم با تکیه بر نیروهای داخلی توانسته‌ایم برداشت اورانیوم را از مخازن، برداشت محصول و تولید قطعات بومی را خودمان انجام دهیم.

نجابت ادامه داد: اگر توجه کنیم با چرخش یک سانتریفیوژ به میزان ۹۵۰ دور در ثانیه باید به عالی‌ترین سطح در مهندسی مواد متالوژی، الکترونیک، مکانیک، فیزیک شیمی، آی تی و نرم افزار کنترل سیستم برسیم و از همه مهم‌تر اگر توجه کنیم غرور ملی در پرتو این صنعت چگونه شکل می‌گیرد آن گاه عوام فریبی نمی‌کنیم و از پشت به حرکت علمی کشور خنجر نمی‌زنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: خوشبختانه در کنار صنعت هسته‌ای کشور صنایع دیگر مانند صنعت سلول‌های بنیادین، هوافضا، صنایع موشکی و فن‌آوری پیشرفته در کشور شکل گرفت آنگاه خواهیم فهمید که این صنعت ارزان به دست نیامده است و همه درک خواهیم کرد این صنعت، ‌صنعت ملی بوده و نباید تنگ نظرانه آن را دید.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت شهید آوینی گفت: بزرگ مردی که ثابت کرد می‌توان پوسته‌‌های پوشالی و مادی ادبیات را شکست و با تکیه بر ارزش‌های دینی در حوزه هنر، هنرمندانه نقش‌آفرین شد. مردی که پست‌های روشنفکری برخی از اهالی هنر را بر باد داد و خود جاودانه شد و شاهدی شد تا کسی نتواند ادعا کند نمی‌توان با اندیشه ناب دینی هنر فاخر تولید کرد.

نجابت ادامه داد: ۲۱ فروردین همچنین سالگرد شهادت اسوه دیگری با نام شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است انسانی فهیم و جان بر کف و با بصیرت که غرور را به نیروهای مسلح ارزانی داشت، حال چقدر دردناک و پرقصه است که نتوانسته‌ایم سرگذشت این ستارگان را در قالب هنری به درستی به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی خطاب به دکتر روحانی رئیس جمهور گفت: آقای روحانی اعتدال به عنوان راهبرد شما است از این رو این مفهوم حتما باید تعریف و تبیین شود و نباید داستان دوم خرداد اصلاح طلبان و اصلاحات تکرار شود یادمان باشد که در آن زمان تحت عناون نام اصلاح‌طلبی هر کسی اندیشه درست و نادرست خود را به خورد جامعه می‌داد و آشوبی در حوزه اندیشه ایجاد می‌کرد که نتایج آن منتهی به وقایع ۷۸ و ۸۸ شد، نکند خدایی ناکرده در پرتو اعتدال، انقلابی‌گری رها شود و هر حرکت انقلابی با تهمت افراطی‌گری و خشونت‌گرایی منکوب شود.

نجابت افزود: اگر اعتدال بازگشت به اندیشه امام و رهبر معظم انقلاب است صد در صد پذیرفته شده است همچنین اگر اعتدال بیانگر شعار امام یعنی آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند است این موضوع قابل قبول بوده اما این را باید گفت که در هیچ یک از دولت‌های پس از انقلاب یعنی دولت‌های جنگ، هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد مرسوم نبوده که دولتمردان کاری جز وظایف دولتی داشته باشند اما هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم برخی از دولتمردان شما و محدودی از وزرا، معاونان، ‌ مشاوران و استاندارها که در دولت قبل به کارهای تجاری مشغول بودند هنوز این شرکتها را رها نکرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: من کسی را متهم نمی‌کنم اما قطعا این موضوع یک زمینه فساد است لذا رئیس جمهور باید قاطعنانه تکلیف این افراد را روشن کند از این رو یا باید این افراد کار دولتی انجام دهند و یا به بخش غیردولتی بپردازند. از طرف دیگر باید از رئیس قوه قضائیه نسبت به موضع‌گیری ایشان در برخورد با فتنه و فتنه‌گران تشکر کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز