خبرگزاری کار ایران

نماینده بناب در واکنش به توقیف هفته نامه ۹ دی:

تندوری از سوی هرجناحی باشد، باید با آن برخورد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۶۹۵

انتقاد صحیح و منصفانه همواره راه گشای مسائل است اما وقتی که نقادان با توجه به منافع شخصی و حزبی خودشان از هرگونه سنگ اندازی دریغ نمی کنند نام آنها را باید تندرو گذاشت و زمانی که این تندروها خود را دینمدار و راه خود راه اصلی اسلام می دانند مسئله بسیار خطرناک می شود.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف هفته نامه ۹ دی گفت: تندوری از سوی هرجناح و شخصی باشد باید با آن برخورد شود.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص توقیف روزنامه ۹ دی اظهار کرد: هیات نظارت بر مطبوعات یک نهاد قانونی است که وظیفه نظارت بر مطبوعات و رسانه ها را برعهده د ارد و پیش از این چندین بار به این هفته نامه تذکر داده بود، اما این هفته نامه توجهی به تذکرات نداشت و طبیعتا آن را توقیف کرد.

وی در پاسخ به این سوال که علت توقیف ۹ دی چه بوده است، اظهار کرد: با توجه به تخلفات عدیده و پی در پی این هفته نامه باید پیش از این باید توقیف می شد و هر رسانه ای که بدون در نظر گرفتن منافع ملی سعی در ایجاد مانع بر سر راه دولت و نظام داشته باشد باید توقیف شود و در خصوص ۹ دی نیز شاید تنها راه باقی مانده پس از آن همه تذکر، توقیف بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه انتقاد منصفانه حق مسلم هر رسانه ای است، ابراز کرد: ‌ علی رغم اینکه چند روز پیش مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت کلمه تاکید کرده بودند، متاسفانه این هفته نامه انسجام ملی و وحدت کلمه را خدشه دار می کرد.

نماینده مردم بناب افزود: همانطور که روزنامه های آسمان و بهار تخلف کردند و توقیف شدند ۹ دی نیز تخلف کرد و بارها تخلفاتش را تکرار کرد و اقدام هیات نظارت بر مطبوعات قانونی است.

وی خطاب به مسئولان این هفته نامه گفت: ‌ تمکین به قانون مهمترین وظیفه مسئولان ۹ دی است و اگر می خواهیم به اهداف نظام دست یابیم باید به قانون تمکین کنیم.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اقدامات افراطیون در چند ماه گذشته در مخالفت با دولت گفت: ‌ انتقاد صحیح و منصفانه همواره راه گشای مسائل است، اما وقتی که نقادان با توجه به منافع شخصی و حزبی خودشان از هرگونه سنگ اندازی دریغ نمی کنند نام آنها را باید تندرو گذاشت و زمانی که این تندروها خود را دینمدار و راه خود راه اصلی اسلام می دانند مسئله بسیار خطرناک می شود.

وی افزود: تفاوت نمی کند این تندروی از سوی چه جناح و شخصی صورت گیرد چه اصلاح طلب باشند و چه اصولاگرا و اگر چنین باشد و منافع ملی را زیر سئوال ببرد باید با او برخورد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز