خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس مجلس سنای الجزایر با رییس مجلس شورای اسلامی

کد خبر : ۱۴۶۵۷۲

آمریکا و برخی متحدانش به بهانه مبارزه با تروریسم، موج افراط‌گرایی در منطقه را به راه انداختند و سعی در ایجاد تفرقه در میان مسلمانان دارند.

محمدالعربی ولدخلیفه، رییس مجلس سنای الجزایر که در رأس هیاتی بلندپایه برای شرکت در کنفرانس رییسان مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به کشورمان سفر کرده است بعدازظهر - دوشنبه - با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات برادرانه میان دو کشور بر لزوم گسترش ارتباطات در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای گسترش روابط برادرانه بهره برد.

او بر این اساس از حمایت مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات همه جانبه تهران –الجزیره خبر داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا و برخی متحدانش به بهانه مبارزه با تروریسم، موج افراط‌گرایی در منطقه را به راه انداختند و سعی در ایجاد تفرقه در میان مسلمانان دارند.

وی برگزاری اجلاس‌هایی نظیر اجلاس تهران با شرکت رییسان کشورهای اسلامی را فرصتی برای بررسی تحولات منطقه و ممانعت از تحقق خواست دشمنان اسلام برشمرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار خواستار افزایش رایزنی میان مسوولان دو کشور درباره مسائل دوجانبه و کمک به حل بحران‌های منطقه‌یی شد.

محمدالعربی ولدخلیفه، رییس مجلس سنای الجزایر نیز در همین دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را کشور مهم و تاثیرگذار در جهان اسلام خواند و گفت: حضور در اجلاس تهران فرصتی برای رایزنی جهت حل مسائل جهان اسلام است.

او با اشاره به وقایع اخیر در سرزمین‌های اسلامی، تفرقه میان مسلمانان را آفت بزرگی خواند که با تضعیف کشورهای اسلامی منجر خواهد شد.

رییس مجلس سنای الجزایر هم‌چنین با اشاره به بحران سوریه گفت: ما نیز همانند ایران از ابتدای بحران سوریه بر حل سیاسی مساله از طریق گفت‌وگو میان گروه‌های سوری و پرهیز از مداخله خارجی تاکید داشته و امیدواریم به زودی با تلاش کشورهای اسلامی شاهد حل مشکلات در سوریه باشیم.

وی در پایان نسبت به گسترش مناسبات دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه ابراز امیدواری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز