خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس:

به دنبال تقویت ارتباط با مراکز پژوهش قانونگذاری سایر کشورها هستیم

کد خبر : ۱۴۰۳۹۳

از زمان تاسیس مرکز پژوهش‌های مجلس تا به امروز این مرکز به اتاق هم‌فکری برای نمایندگان مردم در مجلس تبدیل شده است به طوریکه تلاش می‌شود بررسی اولیه طرح‌ها و لوایح مطرح شده در مجلس ابتدا در این مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه این مرکز از کار‌شناسان و متخصصان علمی تشکیل یافته است، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به دنبال تقویت روابط خود با سایر مراکز پژوهشی دنیا در امر قانونگذاری است.

به گزارش ایلنا، مالگورزاتا بونیکوسکا رئیس مرکز روابط بین‌الملل لهستان و کار‌شناس اتحادیه اروپا - دوشنبه - با جواد جهانگیرزاده قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس دیدار و گفتگو کرد.

جواد جهانگیرزاده در این دیدار با تشریح اصل تفکیک قوا در ایران، گفت: وظایف سه قوه در ایران به صورت مستقل از یکدیگر مشخص شده است و براساس وظیفه مهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس هم به عنوان یک مرکز مهم و تاثیرگذار در مجلس به حساب می‌آید.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش‌های مجلس را بازوی مشورتی مجلس خواند و افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس براساس وظایف مشخص شده ۴ حوزه تخصصی اقتصادی – بودجه، سیاسی – حقوقی، زیربنایی – تولیدی و فرهنگی – اجتماعی را تحت پوشش قرار داده است.

وی در تبیین وظایف و عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس، تصریح کرد: از زمان تاسیس مرکز پژوهش‌های مجلس تا به امروز این مرکز به اتاق هم‌فکری برای نمایندگان مردم در مجلس تبدیل شده است به طوریکه تلاش می‌شود بررسی اولیه طرح‌ها و لوایح مطرح شده در مجلس ابتدا در این مرکز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس از کار‌شناسان و متخصصان علمی تشکیل یافته است، تاکید کرد: مجموعه این کار‌شناسان به نمایندگان مجلس کمک می‌کنند و گزارش‌هایی را به طوری موردی و براساس مقتضیات و درخواست نمایندگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.
وی با تاکید براینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیم‌گیری‌های مختلف در مجلس به بررسی‌ نظرات تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، توضیح داد: این اعتماد از ۲۰ سال پیش آغاز شده و کار‌شناسان این مرکز تلاش می‌کنند تا هر روز اعتماد میان مجلس و مرکز پژوهش‌ها بیشتر شود.
جهانگیرزاده با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس به دنبال تقویت روابط خود با سایر مراکز پژوهشی دنیا در امر قانونگذاری است، یادآور شد: دکتر جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در آبان ماه جهت تقویت این رابطه به هیات همراه برای حضور در سمینار بین المللی مراکز پژوهشی پارلمانی به کره جنوبی سفر کرده بود.
قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس با ابراز امیدواری نسبت به افزایش روابط پارلمانی ایران و لهستان، گفت: امیدوارم تا با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و اتاق‌های فکر کشور لهستان، روابط پارلمانی ایران و لهستان گسترش پیدا کند.
مالگورزاتا بونیکوسکا رئیس مرکز روابط بین الملل لهستان و کار‌شناس اتحادیه اروپا در این جلسه با تاکید براینکه لهستان تنها به دنبال ارتباط با کشورهای اروپایی نیست، افزود: امروز شرایط جدیدی برای ایجاد ارتباط بهتر میان ایران و لهستان به وجود آمده است.
وی با تاکید براینکه در لهستان رشته‌ای چون ایران‌شناسی تدریس می‌شود، تصریح کرد: اما شناخت و روابط ایران مربوط به گذشته است و براساس این شناخت هم برقراری ارتباط در حوزه‌هایی چون اقتصاد سخت است.
مالگورزاتا بونیکوسکا با بیان این نکته که وزیر امور خارجه لهستان ماه آینده به تهران سفر می‌کند، تاکید کرد: این سفر برای لهستان و اتحادیه اروپا مهم و حائز اهمیت است چراکه زمینه شناخت بیشتر از ایران به وجود می‌آورد که این شناخت زمینه‌ساز بهبود روابط اقتصادی با ایران است.
رئیس مرکز روابط بین الملل لهستان و کار‌شناس اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم شناخت هرچه بیشتر از ایران، یادآور شد: گسترش رابطه با ایران و همکاری در مسائل بین‌المللی باعثخواهد شد تا ارتباطات در حوزه مسائل پژوهشی منطقه‌ای و بین‌الملل تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز