خبرگزاری کار ایران

رییس پارلمان کره جنوبی پس از دیدار با لاریجانی:

کره شمالی باید از ایران الگو بگیرد

کد خبر : ۱۳۹۹۸۵

ما هیچ گونه معادنی نداریم، اما ایران معادن زیادی دارد و امیدواریم که از نیروی انسانی، ذخایر وتکنولوژی های ایران در این زمنیه استفاده کنیم.

رئیس مجلس ملی کره جنوبی درخصوص توافق نامه ژنو نیز عنوان کرد: ایران اجرای خوبی در توافقنامه داشت و باید کره شمالی از ایران یاد بگیرد و الگو برداری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانگ چینگ هی پس از دیدار هیات پارلمانی کره جنوبی با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این سفر بازدید اول پارلمان کره جنوبی به ایران بود و من قبل از آمدن به ایران چیزهای زیادی شنیده بودم اما با آمدن به اینجا دانستم که ایران کشور بزرگی است.

وی افزود: می خواهیم یک دوره جدید در ارتباطات بین دو کشور ایجاد شود و در این سفر همدیگر را خوب شناختیم وامیدوارم که آقای لاریجانی برای افزایش روابط دو کشور سفری به کره جنوبی داشته باشند.

وی افزود: ایران در خاورمیانه کشور مهم وبزرگی است و بنادر بزرگ و ثروتمندی دارد.

کانگ چینگ هی کره جنوبی را کشوری موفق از لحاظ اقتصادی در آسیای شرقی دانست و گفت: ما هیچ گونه معادنی نداریم، اما ایران معادن زیادی دارد و امیدواریم که از نیروی انسانی، ذخایر وتکنولوژی های ایران در این زمنیه استفاده کنیم.

رئیس پارلمان کره جنوبی درخصوص توافق نامه ژنو نیز عنوان کرد: ایران اجرای خوبی در توافق نامه داشت و باید کره شمالی از ایران یاد بگیرد و الگو برداری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز