خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

نگاه مجلس به دولت حمایتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۱۲

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضه رییس جمهور در سخنرانی خوزستان در خصوص تسلیم قدرت های بزرگ در مذارکرات هسته ای را اغراق آمیز خواند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیگفت: نگاه مجلس حمایت و کمک به دولت است. حتی در صحنه مذاکرات خارجی و هسته‌ای که ممکن است نمایندگان انتقاداتی را داشته باشند، باز هم نگاه مجلس نگاه حمایتی است و نمایندگان می خواهند دولت را یاری کنند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص تصویب یک فوریت طرح تسری گزینش از معلمان آموزش و پرور به دیگر نهادها و همچنین تحلیل عده‌ای مبنی بر نهادینه سازی و قانونمند کردن دخالت مجلس در انتصابات دولت گفت: دو فوریت این طرح به این دلیل است که این روزها بازار انتصابات داغ است. طبیعی است که دولت جدید رای آورده و حق دولت است که مدیران خود را منصوب کند. ما این اصول دموکراتیک را پذیرفته ایم که این دولت در برابر مردم مسئول است و باید مدیران خود را برای انجام کارها منصوب کند. این فوریت به این دلیل است که در ماه‌های آینده دیگر انتصاب‌ها به ندرت صورت خواهد گرفت.

نقوی حسینی ادامه داد: ‌این طرح جناح و گروه خاصی را در بر نمی‌گیرد. این طرح می گوید استعلام از وزرات اطلاعات اعمال شود و آن گاه فرد از هر جان و گروهی منصوب شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس تلاش میکند وزارت اطلاعات را در دولت برای انتصاب ها در دیگر وزراتخانه ها پاسخگو کند یا نه؟ اظهار داشت: وزارت اطلاعات جزء دولت است. بنابراین اگر ما استعلام وزارت اطلاعات را به عنوان شاخص اعمال کنیم به دولت لطمه ای وارد شده یا با دولت مقابله ای صورت گرفته است؟

این نماینده مجلس ادامه داد: درباره انتصاب‌ها باید یکی پاسخگو باشد. امروز مثلا درباره فلان انتصاب از وزارت اطلاعات سوال می کنیم. آن ها می گویند از ما استعلام نشده یا استعلام صورت گرفته با این حال فرد به پست مورد نظر منصوب شده. اینطور که نمی شود. به هر حال نظر وزارت اطلاعات باید اعمال شود. اگر شخصی با سوابق نامناسب منصوب شد و سوابق او زیر سوال بود بتوانیم از وزیر اطلاعات درباره او پرسش کنیم که چگونه فردی با این سوابق را تایید کرده اید؟

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم مجلس و نمایندگان و فراکسیون ها به طور اجماع بر حمایت از دولت داشته‌اند. توصیه مقام معظم رهبری هم همین بوده است. هرکس در مجلس مدعی ولایت مداری است قطعا به این توصیه ایشان توجه می کند که به طور جدی از دولت حمایت کند. مجلس هم همه تلاش خود را در کمک به دولت و حمایت از این مجموعه به کار گیرد. مجلس تلاش می کند طوری برخورد کند که دولت کارش راه بیفتد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: اگر استنباط این باشد که مجلس باید کاملا سکوت کند و از اختیارات نظارتی خود استفاده نکند و تذکر ندهد و استیضاح نکند باید گفت که استنباط غلطی دارد. سوالاتی که نمایندگان در پنج ماهه اول دولت آقای روحانی داشته اند را با سوالات نمایندگان در پنج ماهه اول سال ۹۱ در دولت قبلی مقایسه کنید. سوالات از دولت قبلی بیشتر بوده است.

نقوی حسینی گفت: من به عنوان یک نماینده اصولگرای مستقل صریح وروشن عرض می کنم که نگاه مجلس حمایت و کمک به دولت است. حتی در صحنه مذاکرات خارجی و هسته‌ای که ممکن است نمایندگان انتقاداتی را داشته باشند، باز هم نگاه مجلس نگاه حمایتی است و نمایندگان می خواهند دولت را یاری کنند. من ندیده‌ام در مجلس جناح یا گروهی با نگاه انتقام جویانه درباره دولت حرکت کنند. البته برخی هستند که به طور انفرادی مواضع مخالف و انتقام جویانه داشته باشد. اما جریانات در مجلس چنین نیستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی درباره اظهارات روحانی در خصوص تسلیم غرب در برابر اراده ایران در مذاکرات هسته ای گفت: به اعتقاد من موضعگیری دکتر روحانی اغراق آمیز بود. ما نباید اغزاق کنیم. باید هرآنچه که واقعا اتفاق افتاده را ساده و روان بپذیریم. من با مردم صحبت می کنم. به مردم می گویم مذاکره یعنی بده بستان. بازی برد – برد یعنی اینکه طرف شما و شما چیزهایی گرفته اید و چیزهایی داده اید. اینکه بگوییم آن ها تسلیم شده اند یعنی اعتقاد به بازی برد و باخت داریم. این با مواضع رییس جمهور و وزیر خارجه و دولت مغایرت دارد.

وی ادامه داد: باید صریح وصادقانه سخن بگوییم. ما تعهداتی داده ایم و آن ها هم تعهداتی سپرده اند. حتی ممکن است گاهی هم وزنی هم رعایت نشده باشد. ولی ما مصمم بودیم این توافق انجام شود. مردم بسیار بهتر این را می پذیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز