خبرگزاری کار ایران

بروجردی در جمع خبرنگاران:

بان کی‌مون نشان داد که مستقل نیست

کد خبر : ۱۳۸۵۷۷

آمریکا متهم ردیف اول تربیت القاعده در منطقه است، به خاطر ثبت نشدن این بدنامی به نام آمریکا‌یی‌ها این کشور در اجلاس ژنو ۲ ژست سیاسی خواهد گرفت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو ۲ از سوی دبیرکل سازمان ملل، نشان از مستقل نبودن بان‌ کی مون و سازمان مذکور ایشان دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا‏، علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران گفت: این تصمیم نشان می‌دهد این سازمان تحت نفوذ و فشار آمریکا نظرش تغییر می‌کند.

وی با اشاره به علت مخالفت آمریکا برای حضور ایران در ژنو ۲ گفت: علت این است که با حضور جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس مذاکرات ژنو ۲ به موفقیت می‌رسد و این موفقیت حتی پایانی بر بحران سوریه بود، ولی سیاست آمریکا تداوم بحران در سوریه و منطقه است به ویژه آنکه آمریکا خود را در این بحثشکسته خورده می‌داند و هم‌پیمانان وی در این منطقه نیز سرمایه‌گذاری‌ زیادی کرده‌اند تا صحنه شکست را از قطر به عربستان منتقل کرده و مانع از موفقیت این اجلاس شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس سیاست‌های آمریکا در سوریه را شکست‌خورده دانست و افزود: با توجه به سیاست‌های آمریکا، ‌تروریست‌ رشد فزاینده‌ای در سوریه داشته است و آمریکا متهم ردیف اول تربیت القاعده در منطقه است، به خاطر ثبت نشدن این بدنامی به نام آمریکا‌یی‌ها این کشور در اجلاس ژنو ۲ ژست سیاسی خواهد گرفت.

وی با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وظیفه مهم مجلس در کنار تقنین نظارت است و مصوبات هسته‌ای نیز یکی از مصادیقی است که نظارت مجلس را می‌طلبد به همین دلیل با تشکیل هیأت نظارت بر مذاکرات هسته‌ای تصمیم به انجام نظارت بر مذاکرات داریم.

بروجردی افزود: البته برای اجرایی شدن این مصوبه هیأت رئیسه نیاز به تصویب آن در کمیسیون داریم، پس از تصویب این مصوبه در کمیسیون اعضای هیات نیز معرفی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز