خبرگزاری کار ایران

شوهانی در تذکر شفاهی تاکید کرد:

ضرورت رایزنی وزارت‌خارجه با دولت عراق برای ایجاد کنسولگری در استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۸۹

انتظار مردمان مناطق مرزنشین استان های غربی از دولت تدبیر و امید این است که حقی که به ناحق از مرزنشینان گرفته شده است را برگردانند و اجازه ندهند یک شرکت مافیایی حق مسلم مرزنشینان را از آنها بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از دولت می‌خواهم موانع تردد مسافرت انفرادی به عتبات عالیات برداشته شود افزود: از وزارت خارجه می‌خواهم از طریق رایزنی با دولت عراق زمینه ایجاد کنسولگری را در استان ایلام برای مردم مرزنشین این خطه فراهم کند.

به گزارش ایلنا، احمد شوهانی در نشست علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی گفت: سؤال من سؤالی است که نمایندگان مناطق محروم از معاونت برنامه ریزی رئیس‌جمهور دارند و آن این است که مشکل عدم تعادل بودجه بین مناطق کشور را حل کنید که متأسفانه این مشکل در لایحه بودجه ۹۳ حل نشده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که برنامه دولت برای کاهش شکاف عمیق بین مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته چیست؟ افزود: می‌دانید که بخش خصوصی به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب رغبتی برای حضور در مناطق کمتر توسعه یافته ندارد از این رو لازم است دولت زیرساخت‌های لازم را در این مناطق ایجاد کند اما متأسفانه دولت در لایحه بودجه این موضوع را رعایت نکرده است.

وی افزود: بودجه‌های عمرانی که به میزان ناچیز در گذشته تخصیص یافته و اعتباراتی که در قانون برنامه پنجم توسعه برای رفع این عدم تعادل در نظر گرفته شده است بین کل کشور توزیع می‌شود در حالی که این اعتبارات برای مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته شده است.

شوهانی افزود: تأکید بر اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی‌۸۰ درصد به ضرر مناطق محروم است و فقط به نفع چندین استان است چرا که استان‌های محروم و مناطق کمتر توسعه یافته نیاز به پروژه‌های جدید دارند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول و مهران در مجلس، ‌افزود: پروژه راه آهن ایلام در سال ۹۲ به میزان ۴۴ میلیارد تومان اعتبار داشته است که البته کمتر از آن تخصیص یافته است و در لایحه سال ۹۳،۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است که عادلانه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعلام و ابلاغ بخشنامه مورخ ۱۹/۹ / ۹۲ معاونت رئیس‌جمهور درباره جلوگیری از تبدیل وضعیت و برگشت مستخدمین دولت که در دولت قبل از شرکتی به قراردادی تبدیل وضعیت شده‌اند موجبات نارضایتی را در بین جوانان و مستخدمین و تحصیلکرده‌ها را فراهم کرده که انتظار داریم دولت در این بخشنامه تجدید نظر کند.

وی افزود: انتظار مردمان مناطق مرزنشین استان‌های غربی از دولت تدبیر و امید این است که حقی که به ناحق از مرزنشینان گرفته شده است را برگردانند و اجازه ندهند یک شرکت مافیایی حق مسلم مرزنشینان را از آن‌ها بگیرد.

شوهانی با بیان اینکه از دولت می‌خواهم موانع تردد مسافرت انفرادی به عتبات عالیات برداشته شود، ‌افزود: در چند روز باقیمانده به اربعین حسینی امسال ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران به صورت انفرادی به زیارت عتبات عالیات رفتند که خوشبختانه خونی هم از دماغ کسی نیامد و ناامنی هم نبود، اما به بهانه ناامنی این حق را از مرزنشینان گرفتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از وزارت خارجه می‌خواهم از طریق رایزنی با دولت عراق زمینه ایجاد کنسولگری را در استان ایلام برای مردم مرزنشین این خطه فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز