خبرگزاری کار ایران

جلالی در همایش ملی نقش پژوهش در قانونگذاری:

سند همکاری با دولت را تهیه کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۲۷

اگر مجلس و دولت بتوانند بسته اقتصادی تعریف کنندو بودجه نیز بر اساس آن شکل بگیرد می تواند تحریک در اقتصاد کشور ایجاد شود و مشکل نقدینگی موجود درکشور را حل کند.

رییس‌مرکز پژوهشهای مجلس گفت: ما برای این مدت سندی را برای همکاری با دولت تهیه کرده‌ایم که پیش نویس آن را برای دولت می فرستیم تا براساس آن دولت و مجلس همکاریهایی در برخی از زمینه ها داشته باشند که بررسی قانون بودجه از جمله آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم جلالی در دومین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری با اشاره به اختلافات مجالس و دولتها، گفت: مجالس همواره با دولتها اختلافاتی داشته اند که بخشی از این مشکلات به لحاظ رویکرد سیاسی است و بخشی نیز در نحوه اجرا و سلایق است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس محلی برای حل وفصل اختلافات در نحو اجرا و کارشناسی است، اظهار داشت: اگر دولت قبل از تدوین یک لایحه مرکز پژوهش‌ها را به عنوان نماینده مجلس دعوت کند بخشی از این اختلافات حل خواهد شد و اگر نمایندگان در هنگام تدوین یک طرح از این مرکز دعوت کنند مرکز پژوهشها می تواند به آنها برای شناخت درست از جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس قبلاً از رشد منفی اقتصادی کشور خبر داده بود، ابراز داشت: آن موقع بسیاری و از جمله دولت سابق فکر می‌کرد ما کار سیاسی کرده‌ایم و گلایه هایی نیز ابراز داشت، اما بعداز روی کار آمدن دولت جدید مرکز آمار رشد کشور را منفی۴/۵ دهم کشور اعلام و بانک مرکزی نیز منفی ۸/۵ بیان کرد.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه مجلس نهم و دولت یازدهم به مدت دو و نیم سال با یکدیگر همکاری خواهند داشت، گفت: ما برای این مدت سندی را برای همکاری با دولت تهیه کرده‌ایم که پیش نویس آن را برای دولت می فرستیم تا براساس آن دولت و مجلس همکاریهایی در برخی از زمینه ها داشته باشند که بررسی قانون بودجه از جمله آنها ست.

جلالی ادامه داد: اگر مجلس و دولت بتوانند بسته اقتصادی تعریف کنندو بودجه نیز بر اساس آن شکل بگیرد می تواند تحریک در اقتصاد کشور ایجاد شود و مشکل نقدینگی موجود درکشور را حل کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی بحثاصل ۴۴ قانون اساسی را یکی دیگر از موضوعاتی دانست که دولت و مجلس می توانند بر اساس آن عمل کنند، افزود: پیش نویس اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تهیه شده است و در حال بازنگری است و دولت می تواند در نحوه اجرا سازی آن به ما مشاوره دهد.

وی با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: وقتی که دولت سابق اصرار بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها داشت ما در این باره تحقیقات بسیاری کردیم و مسئولان را از خطر اجرای فاز دوم اطلاع دادیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های هسته ای، مطالعات تحریم، اقتصاد مقاومتی، کسب و کار و چگونگی استفاده از منابع آبی گفت: مرکز پژوهشهای مجلس تحقیقات خوبی انجام داده است که می تواند در حل مسائل کشور تأثیر گذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز