خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس قرائت شد؛

بیان تذکرات شفاهی نمایندگان به هیات دولت

کد خبر : ۱۳۴۱۶۳

محجوب و قاضی‌پور نمایندگان تهران و ارومیه به وزرای خارجه و ارشاد در خصوص تسریع در حفظ جان زائران ایرانی در عراق تذکر دادند.

تذکرات شفاهی نمایندگان به هیات دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلاقی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد؛ متن بخشی از تذکرات به شرح زیر است:

- عیسی‌زاده نماینده مردم میاندواب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه چرا قانون بازنشستگی خبرنگاران اعمال نمی‌شود؟

- فرهنگی، پزشکیان، سعیدی، رحمانی، منادی، قره‌سید، ‌ قاضی‌پور، شیری، مددی، حسن‌نیا و فتاحی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت تامین امکانات فرودگاه تبریز و جلوگیری از لغو مکرر پروژه‌ها و سرگردانی مسافران.

- خجسته و سلطانی‌صبور نماینده مردم همدان و زرند به وزیر صنعت و معدن و تجارت در خصوص عملکرد شرکت‌های خودرویی خصوصا سایپا و نبود نظارت و عدم بازپرداخت مالباختگان همدانی.

- طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس به وزیر نفت در خصوص رسیدگی به مشکلات مسکن مهر آبشناسان رباط کریم در مورد انشعابات گاز شهری منازل و وزیر ورزش و جوانان تذکر نسبت به اظهارنظر معاون این وزارتخانه در مورد خانه‌های مجردی.

- جعفری و نظری مهر نمایندگان بجنورد و کردکوی به رئیس جمهور در خصوص اظهارات غیرمعقول وی در مورد اعتراض به ایفای نقش نمایندگان در مقوله نظارت از طریق سوال قانونی.

- دواتگری نماینده مردم مراغه به وزیر صنعت و معدن و تجارت تسریع در تشکل نظام مهندسی صنعت و تجویز ماده ۱۵۳ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران.

- نقوی حسینی نماینده مردم ورامین به وزیر بهداشت در مورد تسریع در استقرار دانشگاه بین المللی قشم در شهرستان ورامین پیرو توافق واگذاری ساختمان.

- کارخانه‌ای، سالک و کوثری نمایندگان همدان، اصفهان و تهران به رئیس جمهور در خصوص تسریع در اجرای اصل ۴۲ قانون اساسی مبنی بر اعلام دارایی‌های رئیس جمهور، معاونان و وزیران و همسران و فرزندان آنها به قوه قضاییه.

- نوباوه نماینده مردم تهران به وزیر دادگستری و امور خارجه در خصوص پیگیری پرونده تروریستی ماجد الماجد تروریست تبعه سعودی.

- محجوب نماینده مردم تهران به وزیر دادگستری در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق اعضای پروژه‌های مسکن مهر نگین غرب در محاکم قضایی توسط متخلفین.

- کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد به رئیس جمهور تذکر جهت رعایت اصول دینی و اسلامی توسط برخی از وزرا و به وزیر اقتصاد تذکر به بانک مرکزی درمورد امتیاز میلیارد دلاری به یکی از شرکت‌های بخش خصوصی.

- سلطانی صبور نماینده مردم رزن به وزیر امور خارجه در خصوص موضع انفعالی وزارت امور خارجه در مورد لیگ جعلی امارات مایه شگفتی است. علت انفعال و عدم پیگیری وزارت امور خارجه چیست.

- محجوب و قاضی‌پور نمایندگان تهران و ارومیه به وزرای خارجه و ارشاد در خصوص تسریع در حفظ جان زائران ایرانی در عراق.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز