خبرگزاری کار ایران

نماینده میانه در گفت‌وگو با ایلنا:

باید سازمان تامین اجتماعی از وضعیت فلاکت‌بار خارج شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۱۴

در دوره مدیریت قبلی سازمان تامین اجتماعی به جای اینکه این سازمان به حمایت از مردم و جامعهٔ هدف خود بپردازد از مدیران و افراد دیگر حمایت‌های غیر قانونی می‌کرد که این تخلف بزرگ و بر خلاف ذات تامین اجتماعی بود و از ماهیت خود خارج شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی ابراز کرد: حتی اگر نمایندگان مجلس هم که پولی دریافت کرده‌اند باید آن را به سازمان تامین اجتماعی بازگردانند تا هرچه زود‌تر این سازمان از وضع فلاکت بار کنونی خارج شود و به شرایط سابق خود برگردد.

بهلول حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص لزوم ایجاد تغییر در سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اصلاحات در این سازمان باید انقلابی باشد، اظهار کرد: مدیریت قبلی این سازمان برای راضی نگه داشتن مدیران و زیر مجموعه‌ها حقوق و پاداش‌های کلانی را به آن‌ها می‌داد که مدیریت جدید باید به این روند پایان دهد و اصلاحات را در این سازمان آغاز کند.

وی افزود: حتی نمایندگان مجلس هم که پولی دریافت کرده‌اند باید آن را به سازمان تامین اجتماعی بازگردانند تا هرچه زود‌تر این سازمان از وضع فلاکت بار کنونی خارج شود و به شرایط سابق خود برگردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ‌ شستا و شرکت‌های زیر مجموعه که پشتوانه سازمان هستند دچار چنین رانت خواری‌هایی هستند که آن‌ها نیز باید از این حیثپاک شوند.

وی با اشاره به پرداخت حقوق‌های هنگفت به مدبران تامین اجتماعی گفت: در دوره مدیریت قبلی سازمان تامین اجتماعی به جای اینکه این سازمان به حمایت از مردم و جامعهٔ هدف خود بپردازد از مدیران و افراد دیگر حمایت‌های غیر قانونی می‌کرد که این تخلف بزرگ و بر خلاف ذات تامین اجتماعی بود و از ماهیت خود خارج شد.

حسینی با بیان اینکه خدمات تامین اجتماعی به مردم بسیار کاهش یافته است، ابراز کرد: در گذشته دفترچه‌های تامین اجتماعی از اعتبار بالایی برخوردار بود و کسانی که تحت پوشش این بیمه بودند از مزایای بسیاری بهرمند می‌شدند، اما اکنون دیگر آن اعتبار را ندارد و مردم هزینه‌های فراوانی را برای درمان صرف می‌کتتد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علاوه بر بازگرداندن سرمایه‌های تامین اجتماعی، باید تحولی هم در سیستم و مدیزان آن صورت گیرد، هرچند که با مقاومت روبرو خواهد شد، اما علاوه بر تغییر مدیران باید تغییرات لازم را در نحوهٔ واگذاری مزایده و مناقصه‌ها هم ایجاد کند.

وی در پایان گفت: باید تلاش شود که تامین اجتماعی وجاهت خود را نزد مردم به دست آورد و از این پس از جامعه هدف خود که‌‌ همان مردم هستند حمایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز