خبرگزاری کار ایران

انصاری در مجلس‌ مطرح کرد:

کارشناسی نبودن طرح ادغام معاونت راهبردی و معاونت توسعه منابع انسانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۴۷

دولت با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موافق است، اما با ادغام دو معاونت توسعه منابع انسانی و معاونت راهبردی مخالف است و پیشنهاد می‌کنم که یک فوریت این طرح سلب شود تا دوباره برای بررسی بیشتر و اعمال نظر دولت به کمیسیون بازگردانده شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت نظرش این است که چون هنوز کار کارشناسی دقیق بر روی ادغام معاونت راهبردی و معاونت توسعه منابع انسانی صورت نگرفته است لذا دولت با آن مخالف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید انصاری در جلسه علنی امروز – یکشنبه - مجلس شورای اسلامی در خصوص دیدگاه دولت در مورد طرح تشکیل سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بهره‌وری اظهار کرد: براساس اصل‌های ۱۲۶ و ۱۲۳ قانون اساسی رئیس‌جمهور مستقیماً در برنامه‌ریزی بودجه و امور استخدامی مسئول است و می‌تواند آن را به نهادی دیگر واگذار کند. همچنین رئیس‌جمهور برای اجرای برنامه‌های خود معاونانی دارد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز می‌تواند یکی از معاونت‌های دولت باشد.

وی ادامه داد: اساس طرح موجود این است که معاونت راهبردی و توسعه منابع انسانی رئیس‌جمهور ادغام شود که هنوز دولت به این نتیجه نرسیده است و برخی کارشناسان معتقدند که ادغام آنها موجب تضعیف هر دوی این معاونت‌ها می‌شود.

انصاری ادامه داد: دولت نظرش این است که چون هنوز کار کارشناسی دقیق بر روی ادغام معاونت راهبردی و معاونت توسعه منابع انسانی صورت نگرفته است لذا دولت با آن مخالف است.

وی ادامه داد: طبق اصل ۷۵ قانون اساسی ادغام دو معاونت ریاست جمهور برای دولت بار مالی دارد که هنوز محل تأمین اعتبار مشخص نشده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مجلس اظهار کرد: دولت با احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موافق است، اما با ادغام دو معاونت توسعه منابع انسانی و معاونت راهبردی مخالف است و پیشنهاد می‌کنم که یک فوریت این طرح سلب شود تا دوباره برای بررسی بیشتر و اعمال نظر دولت به کمیسیون بازگردانده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز