خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس مجلس ایالت خیبرپختو نخوا پاکستان با ابوترابی

کد خبر : ۱۲۵۴۵۷

ابوترابی با اشاره به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، بر نقش موثر آن‌ها به عنوان ابزار دیپلماسی پارلمانی در گسترش ارتباطات فیمابین تاکید کرد.

رییس ایالت خیبر پختونخوا پاکستان امروز یکشنبه با محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، ابوترابی‌فرد در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی میان دو کشور جمهوری اسلام ایران و جمهوری اسلامی پاکستان گفت: ارتباطات و اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی میان مردم دو کشور سرمایه ارزشمندی است که در ارتقای روابط دوستانه فیمابین نقش بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: ایران و پاکستان به دلایل گوناگون از موقعیت ممتاز و راهبردی در منطقه برخوردارند که این امر بر اهمیت گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های گوناگون می‌افزاید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران و پاکستان در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و اقتصادی خواستار استفاده بیشتر از آن‌ها در جهت توسعه مناسبات دوستانه دو کشور گردید.

ابوترابی در همین راستا با اشاره به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، بر نقش موثر آن‌ها به عنوان ابزار دیپلماسی پارلمانی در گسترش ارتباطات فیمابین تاکید کرد.

وی همچنین افزود: ایالت خیبر پختونخوا پاکستان به عنوان یکی از ایالت‌های مهم این کشور می‌تواند نقش مهمی را در توسعه همکاری‌های دو کشور ایفا نماید.

اسد قیصر رییس ایالت خیبر پختونخوا پاکستان با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و اقتصادی به رغم فشارهای گوناگون سیاسی و اقتصادی غرب طی سالیان اخیر گفت: ایستادگی و استقامت مردم ایران قابل ستایش است و درسی بزرگ برای مردم پاکستان به شمار می‌آید.

وی بر این اساس نسبت به بهره‌مندی ایالت خیبر پختونخوا از تجربیات ایران در زمینه‌های علمی و فناوری ابراز تمایل نمود.

اسد قیصر در ادامه این دیدار با اشاره به سیاست‌های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام افزود: مسلمانان سراسر جهان با همدلی و اتحاد با یکدیگر و دوری از درگیری‌های قومی و مذهبی می‌توانند در خنثی کردن فتنه‌های دشمنان نقش موثری ایفا کنند.

رییس ایالت خیبر پختونخوا پاکستان در پایان این دیدار بر لزوم گسترش مناسبات دو کشور بویژه بین این ایالت و استان‌های کشورمان تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز