خبرگزاری کار ایران

تذکر محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی مجلس:

استفاده دولت از ۶ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی خلاف نظر شورای نگهبان است

کد خبر : ۱۲۳۸۹۴

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: استفاده دولت از ۶ درصد منابع صندوق توسعه ملی خلاف نظر شورای نگهبان است.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز(۵ آذر) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ در تذکر آیین نامه‌ای افزود: آن چیزی که شورای نگهبان به آن ایراد وارد کرده است به قسمت اخیر تبصره ۲ در لایحه مذکور می‌پرداخت لذا به نظر می‌رسد بخشی با این مورد نظر شورای نگهبان نبوده است.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این متن اصلاح نشود سال و موضوع تغییر می یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پیشنهاد دهندگان معتقدند زمانی که نماینده شورای نگهبان در کمیسیون حضور یافتند اعلام کردند که به ابتدای این تبصره نیز ایراد وارد است که این مسأله تنها اینگونه رفع می‌شود که از تاریخ ۱/۹ / ۹۲ تا پایان سال ۹۲ سهم صندوق توسعه ملی به ۲۰ درصد کاهش می باید؛ منابع حاصل از مابه التفاوت ۲۰ درصد تا ۲۶ درصد جهت تأمین مالی سهم دولت در تأمین مالی خارجی(فاینانس) طرح‌ها در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در اصلاحیه از تاریخ ۱/۹ / ۹۲ استفاده شده به آن دلیل است که شورای نگهبان گفته اگر پول به صندوق توسعه ملی رفته است پس برگشت آن خلاف سیاست های کلی است اما اگر از ۱/۹ / ۹۲ چون پول به صندوق نرفته است ایرادی به قانون گذاری وارد نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز