خبرگزاری کار ایران

شوهانی به ایلنا خبر داد؛

حضور صالحی و علوی در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس

کد خبر : ۱۲۳۴۷۵

متن توافقنامه با متن انگلیسی آن برابر می باشد و متن فارسی همان ترجمه متن انگلیسی است / صالحی با حضور در جمع اعضای کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی در راستای حضور آمانو به ایران و بازدید از تاسیسات هسته ای نیز گزارشی ر ا برای اعضا ارائه کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از حضور علی اکبر صالحی و محمود علوی در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

احمد شوهانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه امروز عصر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علی اکبر صالحی مهمان اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود که برای پاسخگویی و ارائه توضیحات در راستای تفاهم نامه میان ایران و ۱ + ۵ به این کمیسیون آمده بود.

وی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از صالحی در راستای انجام غنی سازی در داخل خاک ایران سوالاتی را مطرح کردند که صالحی در پاسخ به این سوالات گفت غرب حق غنی سازی در خاک ایران را پذیرفته است و غنی سازی در خاک ایران انجام می شود.

شوهانی در ادامه با بیان اینکه اعضای کمیسیون از رئیس سازمان انرژی اتمی در راستای متن توافقنامه نیز سوالاتی مبنی بر این که آیا این توافقنامه که به زبان فارسی ترجمه شده است بازبان انگلیسی آن برابر است یا خیر اظهار داشت: کاملا متن توافقنامه با متن انگلیسی آن برابر می باشد و متن فارسی همان ترجمه متن انگلیسی است.

وی گفت: صالحی با حضور در جمع اعضای کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی در راستای حضور آمانو به ایران و بازدید از تاسیسات هسته ای نیز گزارشی ر ا برای اعضا ارائه کرد.

شوهانی یادآور شد: اعضای کمیسیون امنیت همچنین در خصوص آب سنگین اراک نیز سوالاتی را از صالحی پرسیدند که صالحی در جواب گفت این آب سنگین اراک طبق توافقنامه دو طرف تعطیل نمی شود و تا این حد کنونی باقی می ماند ولی توسعه نخواهد یافت.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت بیان کرد: نمایندگان در خصوص نصب سانتیرفیوژها نیز از صالحی سوالاتی رامطرح کردند که رئیس انرژی اتمی گفت سانتیرفیوژها در این حد باقی خواهند ماند، ولی می توانیم آنها را جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه علی مطهری از وزیر اطلاعات پرسید که چرا بعد از گذشت چهار الی پنج ماه از رسیدگی به شنود مکالمات وی در دفتر کارش هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی در ادامه افزود: وزیر اطلاعات نیز توضیحاتی را در این خصوص به مطهری ارائه کرد که این توضیحات مطهری قانع نکرد.

نماینده مردم ایلام گفت: علی مطهری احتمالا سوال خود را ملی و در صحن علنی بار دیگر سوال خود را مطرح کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز