خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در اخطار قانون اساسی مطرح کرد؛

ممنوعیت فعالیت‌های اقتصادیی که منجر به آلودگی محیط زیست می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۵۵

اگر طرح استفساریه مشمول عوارض آلایندگی به پالایشگاه‌های نفت و واحدهای پتروشیمی تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شود، خلاف اصل ۵۰ قانون اساسی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فعالیت‌های اقتصادی که باعثآلودگی محیط زیست می‌شوند ممنوع است.
به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۵۰ قانون اساسی، گفت: براساس این اصل در جمهوری اسلامی حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های آینده باید حیات رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می‌شود، از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آنکه با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران همراه است، ممنوع است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر طرح استفساریه مشمول عوارض آلایندگی به پالایشگاه‌های نفت و واحدهای پتروشیمی تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شود، خلاف اصل ۵۰ قانون اساسی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، با بیان اینکه جان هزاران انسان در خطراست، گفت: به خاطر یک درصد عوارضی که پالایشگاه‌ها باید به شهرداری بدهند جان هزاران انسان شهری و روستایی به خطر می‌افتد و این تشویق خاطیان است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم افزود: مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت اعلام کردند که طرح مذکور شاخص بورس و درآمد را کاهش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز