خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان ‎؛

وزارت ارتباطات مکلف به وصول مبالغی بابت ارائه خدمات پستی و مخابراتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۷۰

مجلس، وزارت ارتباطات را مکلف کرد بابت فعالیت‌های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری اطلاعات و صدور مجوز ایجاد شبکه‌های ارتباطات، مبالغی را به عنوان حق‌الامتیاز و حق‌السهم دولت وصول کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات را مورد بحثو بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به موجب مصوبه مجلس، در اجرای بند «ز» ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۹ آذر ماه ۱۳۸۲ وزارتخانه مذکور مکلف است بابت فعالیت‌های ارائه خدمات پستی، مخابراتی، فناوری اطلاعات و صدور مجوز ایجاد شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصویب هیئت وزیران، مبالغی به عنوان حق‌الامتیاز و حق‌السهم دولت و جریمه قانونی جبران عدم انجام تعهدات وصول و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

طبق مصوبه مجلس، ۱۰۰ درصد مبالغ مذکور در لوایح بودجه سالانه برای وزارتخانه یاد شده منظور می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، با اولویت استفاده از فناوری‌های داخلی و تولیدات ملی صرف هزینه‌های ردیف‌های مصوب در بودجه‌های سالانه در امور خدمات زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم و روستایی و ارائه کنندگان خدمات پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات و تامین هزینه‌های آزادسازی و خصوصی سازی و تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای وزارتخانه مذکور شود.

نمایندکان با ۱۵۹ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه، این لایحه را به تصویب رساندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز