خبرگزاری کار ایران

گروسی در گفت وگو با ایلنا:

مراسم عزای اباعبدالله جای طرح مسائل سیاسی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۷۳

مداحان در ایام محرم؛ شور و شعور عاشورایی را در میان مردم تقویت کنند و از دخالت در امور سیاسی و اظهار نظرهای توهین آمیز نسبت به دیگران بپرهیزند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: در مداحی‌ها باید فلسفه قیام عاشورا بیان شود و اینکه مباحثسیاسی را در این مراسم عریان کنیم؛ وجاهت منطقی ندارد.

حسین گروسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، باتوجه به اینکه در ایام عزاداری امام حسین(ع) قرار داریم؛ در توصیه‌ای به مداحان گفت: مداحان در ایام محرم شور و شعور عاشورایی را در میان مردم تقویت کنند و از دخالت در امور سیاسی و اظهار نظرهای توهین آمیز نسبت به دیگران بپرهیزند.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مداحان در برگزاری مراسم عزای اباعبدا… نباید به موضوعات حاشیه‌ای و سیاسی وارد شوند، خاطرنشان کرد: در مداحی‌ها باید فلسفه قیام عاشورا بیان شود و اینکه مباحثسیاسی را در این مراسم عریان کنیم وجاهت منطقی ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: قیام عاشورا به دلیل تکرار عزاداری‌ها و یادآوری موضوعات مذهبی تا به امروز زنده مانده است و ورود مداحان به موضوعات سیاسی، عظمت مجالس عزای امام حسین را کمرنگ می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هرچیز به جای خویش نیکوست، تاکید کرد: بحثورزش جایگاه خودش را دارد و بحثعزاداری و همچنین موضوعات سیاسی هم جایگاه خودشان را دارند. مثلا در میتینگ‌های سیاسی هر بحثسیاسی را می‌توانیم مطرح کنیم ولی باید دقت نظر داشته باشیم؛ مداحان نیز باید جایگاه هر چیزی را حفظ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز