خبرگزاری کار ایران

ندیمی در دیدار رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس نمایندگان تایلند تاکید کرد؛

ظرفیت‌های بالای توسعه همکاری‌های ایران و تایلند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۹۴

گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تایلند آماده است با همکاری طرف تایلندی بستر مناسبی را در جهت گسترش ارتباطات فیمابین فراهم نماید.

ایرج ندیمی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند که در رأس هیاتی پارلمانی به بانکوک سفر کرده است، با ژنرال ویروت یون سون رئیس کمیسیون قوانین، عدل و حقوق بشر مجلس نمایندگان تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، ندیمی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت تقویت و تحکیم مناسبات دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و قضایی گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه و گسترش همکاری‌های دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و تایلند وجود دارد.

وی در همین راستا افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تایلند آماده است با همکاری طرف تایلندی بستر مناسبی را در جهت گسترش ارتباطات فیمابین فراهم نماید.

ندیمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: فرصت‌های فراوانی در زمینه‌های صنعتی، تجاری و بازرگانی وجود دارد که می‌بایست با تصویب قوانین مورد نیاز در مجالس دو کشور زمینه‌های اجرایی آن را فراهم کرد.

در ادامه این دیدار ویروت یون سون رئیس کمیسیون قوانین، عدل و حقوق بشر مجلس نمایندگان تایلند با اشاره به سطح خوب مناسبات دو کشور در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی خواستار تقویت همکاری‌های فیمابین در سایر بخش‌ها از جمله امور حقوقی و قضایی گردید و گفت: گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه پارلمانی و ارتباط بیشتر کمیسیون‌های تخصصی در مجالس دو کشور از نظر مجلس نمایندگان تایلند به ویژه کمیسیون قوانین، عدل و حقوق بشر حائز اهمیت است.

وی در همین بخش تصویب معاهده استرداد مجرمین در مجالس دو کشور را گامی مثبت در جهت گسترش مناسبات و همکاری‌های فیمابین خواند و افزود: این معاهده راه را برای افزایش مراودات دوستانه ایران و تایلند فراهم می‌کند.

در این دیدار محمدعلی اسفنانی نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تایلند نیز از روند گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه در عرصه حقوقی و قضایی استقبال کرد و گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی آماده است تا زمینه لازم را برای رایزنی و تقویت همکاری‌های دو کشور در این بخش فراهم نماید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تصویب قانون استرداد مجرمین، خواستار افزایش سطح همکاری‌های دو کشور برای کاهش زمینه‌های جرم و جنایت در دو کشور و ایجاد محیطی امن برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز