خبرگزاری کار ایران

دهقان در تذکر آیین نامه‌ای:

انتخاب دادستان دیوان محاسبات باید با اطلاع قبل در دستور کار قرار می‌گرفت

کد خبر : ۱۱۱۷۲۴

دیروز بعد از ظهر کمیسیون برنامه و بودجه آقای شجاعی را به عنوان گزینه نهایی مطرح کرد و نمایندگان نیز از طریق پیامک مطلع شدند و امروز در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه معرفی گزینه دادستان دیوان محاسبات باید ۴۸ ساعت قبل به نمایندگان اعلام می‌شد، قرار گرفتن انتخاب وی در دستور کار مجلس را مغایر آیین نامه داخلی دانست.

به گزارش ایلنا، محمد دهقان با استناد به ماده ۱۰۴ آیین نامه‌ای تذکر داد و گفت: دستور کار مجلس باید به صورت هفتگی چاپ شود تا نمایندگان بدانند چه موضوعی طرح خواهد شد ضمن آنکه آیین نامه صراحت دارد که گزارش‌های تحقیق و تفحص و کمیسیون‌ها بجز گزارش طرح‌ها و لوایح خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و این گزارش‌ها باید ۴۸ ساعت قبل از طرح در مجلس در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع انتخاب دادستان دیوان محاسبات کل کشور در دستور کار کنونی، به ضرر ایشان است زیرا او باید وقت می‌داشت تا ۴۸ ساعت با نمایندگان رایزنی کند و البته حق عموم مردم نیز نباید ضایع شود.

وی با تأکید بر اینکه همه امور در مجلس براساس شفافیت است، اعلام کرد: دیروز بعد از ظهر کمیسیون برنامه و بودجه آقای شجاعی را به عنوان گزینه نهایی مطرح کرد و نمایندگان نیز از طریق پیامک مطلع شدند و امروز در دستور کار صحن علنی قرار گرفته است.

محمدرضا باهنر در پاسخ به تذکر وی توضیح داد: در برخی مواقع دستور هفتگی مجلس اصلاح می‌شود و این دستور نیز اصلاح شده و به محض آنکه کمیسیون برنامه و بودجه گزارش خود را داد، اداره قوانین اصلاح دستور هفتگی را چاپ و منتشر کرده و در معرض دید نمایندگان قرار گرفته است.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: در تبصره ماده ۱۰۴ آیین نامه به مواردی که خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد اشاره شده و در غیر این صورت ما در انتخاب افراد هیچ زمانی را رعایت نمی‌کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز