خبرگزاری کار ایران

فرهنگی:

مجمع تشخیص قانون بیمه بیکاری را هر چه سریعتر تصویب کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۰۸

درطول سال های گذشته بارها برای رسیدن به مقاصد سیاسی برخی حقوق اولیه مردم نادیده گرفته شده و تنها در شعار پایبندی نشان داده شده اشت.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: امیدواریم مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام هرچه سریعتر قانون بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار راتصویب نماید.

به گزارش ایلنا، محمد حسین فرهنگی در جلسه علنی امروز(۱۴ مهر) در نطق میان دستور با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: از جمله مسائل مهم روزهای گذشته سفر رئیس جمهور وهیات همراه وی به سازمان ملل است که اصل این اقدام به هنگام و ارزشمند بوده و مسائل حاشیه ای نباید اصل موضوع را تحت تاثیر قرار دهد.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه تنها خواست انتخاب کنندگان روحانی، بلکه اراده عمده حامیان اکثر کاندیدای دیگرضرورت تغییردر روش ها و رویکردها بود تا ضمن دفاع ازحقوق ملت، دیپلماسی فعالی درراستای تغییر ادبیات گفت و گو با کشورهای مختلف تحقق یابد.

وی افزود: رسانه ها به جای پرداختن به حواشی، اصل موضوع را پیگیری کنند تا پاسخ حسن نیت ومواضع روشن دولتمردان ایرانی از سوی آمریکایی ها مشخص شود که آیا به همان رفتارهای غیر منطقی گذشته ادامه داده یا در برابر نرمش توام با حفظ حقوق ملت ایران همراهی می کنند که اگر چنین باشد صد البته به نفع آنها و صلح جهانی است، اما رفتاری جدای ازاین به نفع هیچ کشوری نیست.

فرهنگی تصریح کرد: نرمش قهرمانانه دعوت به تعامل است نه تعارض ویا امتیازدهی به دشمن، تفاهم برد - برد مطرح بوده نه برد - باخت و یا حتی باخت – باخت.

وی بیان کرد: همه مسائل را با سیاست خارجی مرتبط ساختن اشتباهی استراتژیک است، شرایط فعلی فرصت های جدیدی را بوجود آورده که فعال ساختن اقتصاد مقاومتی، حرکت به سمت کاهش تصدی های دولتی، اقدام برای کارایی بیشتر صندوق توسعه ملی، کاهش وابستگی بودجه عمومی به نفت، توسعه پوشش های حمایتی از متقاضیان کار به جای تامین بی هدف یارانه، توسعه اشتغال مولد، و حرکت به سمت ثبات اقتصادی از خواسته های اقشار آسیب پذیر مردم بوده که برای تامین آنها نیاز به حمایت مجلس است.

فرهنگی بیان کرد: قیمت ارز وسیاست های پولی و مالی کشور از موضوعات مهم کشور است، اظهارات واقدامات رئیس بانک مرکزی درمورد بالا نگه داشتن قیمت ارز با ایده ها و شعارهای رئیس جمهور محترم منافات آشکاری دارد، آیا فردی که سلطان دار بانک مرکزی است تفاوت میان نوسانات ارز و روند تغییرات ارز را نمی داند و با اظهارات خود باعثافزایش قیمت ارز و گسترش بیشتر رکود اقتصادی می شود.

وی ادامه داد: آیا وی در قبال بانک های خصوصی و بنگاه های خاص اقتصادی مسئولیت دارد یا مسائل عموم مردم را در نظر دارد، اطلاع دارند که دریک نظر سنجی علمی ۸/۹۵ مردم موافق کاهش نرخ ارز و ثبات آن در نرخ پایین تر بوده وتنها ۲/۴ درصد موافق ثبیت در نرخ بالا هستند.

این نماینده مجلس گفت: امیدواریم در محاسبات قانون بودجه سال آینده با توجه به مبنای نرخ ارزی که با تفاهم دولت و مجلس تعیین می شود نرخ شناور منطبق باحکم قانون برنامه و به صورت تک نرخی عملیاتی گردد تا ارز به کالا تبدیل نشود.

فرهنگی افزود: دولت باید به وعده های خود درخصوص تورم عمل کند، درحال حاضر سیاست روشنی اعمال نشده و نظارت موثری وجود ندارد، مردم بیش ازاین تحمل تورم افسارگسیخته را ندارند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود مسئله مهم اشتغال و موضوع قانون بیمه بیکاری و حمایت ازبیکاران متقاضی کار از مسائلی است که باید بیش از همیشه مورد توجه مسئولان قرار گیرد، امیدواریم مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام هرچه سریعتر قانون بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار راتصویب نماید.

فرهنگی ادامه داد: دولت محترم راهکارهای مناسبی برای فعال شدن پروژه های عمرانی وتوسعه زیرساخت ها داشته و در مواردی که انتقال ارز به داخل مشکلاتی دارد اولویت با تامین اقلام مربوط به زیر ساخت ها است.

وی با بیان اینکه مدیریت استان آذربایجان شرقی درشرایط مناسبی نیست، گفت: عدم ثبات وضع پیشین و عدم تعیین استاندار توانمند و تاثیر گذار دراستان بیش ازاین به سلاح نیست. دولت به مواضع پیش گفته خود پایبند بوده و با نگاهی فراجناحی و معتدل استانداری توانمند و معتقد به ارزشهای اسلامی، ملی و محلی برگزیند.

فرهنگی تصریح کرد: درطول سال های گذشته بارها برای رسیدن به مقاصد سیاسی برخی حقوق اولیه مردم نادیده گرفته شده و تنها در شعار پایبندی نشان داده شده اشت. بنده ناصحانه به دولت هشدار می دهم در کنار تلاشی که برای ازمیان بردن رانت های سیاسی وجود دارد بلاتکلیف بودن بسیاری ازمناصب دولتی باعثگسترش بیکاری شده که باید دراین زمینه تلاشهای بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: همکاران محترم مدت ها است که ایده ای به اشکال مختلف در مجلس تبلیغ می شود که مناسب است مورد تجدید نظر قرار گیرد، به نمایندگانی که مسائل منطقه ای خود را پیگیری می کنند ایراد گرفته که چرا ملی نمی نگرند ومحلی فکرمی کنند، این سخن جایی صحیح است که نماینده مجلس دغدغه های محلی را رها کرده و به طور صرف به مسائل منطقه خود مشغول شود. بنابراین توصیه می شود همکاران نسبت به این مورد حساسیت منفی نشان ندهند.

فرهنگی افزود: دراستان آذربایجان شرقی مسائل وپروژه های مهمی درحوزه راه، برق، صنعت و گردشگری وجود دارد، باتوجه به اینکه این موارد ازطرق مختلف پیگیری می شود تنها به یک نکته بسنده می کنم که مسئولان محترم اجرایی برای کارهای مختلف زمان بندی داشته و مبنای ارزیابی موفقیت مدیران بخش های مختلف، حرکت واقعی به سمت توسعه کشور و استان است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درپایان همگان را به وحدت و تعامل سازنده فرامی خوانم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز