خبرگزاری کار ایران

مظفر در ارائه پنجمین گزارش نظارتی مجلس؛

۵ تحقیق و تفحص به مجلس و ۹۰۷ فقره شکایت به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شده است

کد خبر : ۱۰۹۳۹۲

معاون نظارت مجلس، ضمن تشریح پنجمین گزارش این معاونت، از ارائه هر سه ماه یک بار گزارش معاونت نظارت مجلس خبر داد و تعیین تکلیف طرح مهر آفرین را نیز خواستار شد.

معاون نظارت مجلس، تعیین تکلیف طرح مهر آفرین را نیز خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسین مظفر در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس، پنجمین گزارش این معاونت را به خبرنگاران ارائه کرد.

ارائه ۵۰ سؤال از وزارء، ۹۰۷ فقره شکایت در کمیسیون اصل ۹۰ و ارائه ۵ تحقیق و تفحص از ویژگی‌های این گزارش بود که از سوی مظفر اعلام شد.

نماینده تهران ادامه داد: ‌از یک خردادماه تا ۳۱ مردادماه نیز در مجموع ۵ تقاضای تحقیق و تفحص جدید به هیات رئیسه تقدیم شده که از این تعداد ۴ پرونده در حال بررسی و یک پرونده نیز در حال ابلاغ هیات رئیسه مجلس به کمیسیون تخصصی است.

مظفر تصریح کرد: از تاریخ یکم خرداد ماه تا ۳۱ مردادماه سال جاری جمعا ۱۰ قانون به رئیس‌جمهور ابلاغ شده که رئیس‌‌جمهور دو فقره از قانون را در مهلت قانونی ۵ روزه و ۴ قانون را با تاخیر به روزنامه رسمی ابلاغ کرده است و ابلاغ ۴ قانون با توجه به گذشت مدت زیادی از اتمام مهلت رئیس‌جمهور توسط رئیس‌مجلس ابلاغ شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت دولت موظف به تهیه ۳۱۸ آئین‌نامه بوده که ۱۶۷ مورد آنها تاکنون تهیه نشده و همچنین از تعداد ۸۳ آئین‌نامه مربوط قانون برنامه پنجم ۴۲ مورد نیز تصویب نشده است.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع سوال از وزرا و رئیس‌جمهور گفت: ‌ در مدت سه ماهه مذکور در مجموع ۵۰ سوال به هیات رئیسه تقدیم شده که از مجموع سوالات ارجاعی به کمیسیون‌ها یک سوال با انصراف نماینده سوال کننده خاتمه یافته و یک سوال نیز ادغام گردیده است، ۴۸ سوال در مرحله رسیدگی کمیسیون است.

مظفر اظهار داشت: در این بین کمیسیون کشاورزی با ۹ سوال بیشترین و کمیسیون قضایی کمترین سوالات را به خود اختصاص داده و همچنین وزیر کشور با ۱۰ سوال مخاطب بیشترین و وزرای دادگستری، بهداشت و اطلاعات مخاطب کمترین سوال بوده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز