خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علمی فضای مجازی حوزه علمیه کشور:

89 درصد از درآمد وزارت ارتباطات از فروش پهنای باند است

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۳۳۳

رئیس انجمن علمی فضای مجازی حوزه علمیه کشور بر ارتقای سواد فضای مجازی برای آحاد جامعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد فروهر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر مازندران اینترنت را به درختی تشبیه کرد که ریشه  و مدیریت این فضا به دست آمریکا است ،اظهار داشت:ما باید بدانیم در کجای تکنولوژی و فضای سایبری قرار گرفته ایم و فضای سایبری با جامعه و جوان امروز ما چه کرده است خواستار توسعه ظرفیت‌های تبلیغی در فضای مجازی شد.

وی افزود: اینترنت سال 1372 وارد ایران شد و 99 درصد نرم افزارهای که اکنون در شبکه های مجازی استفاده می شود مربوط به امریکا است.

رئیس انجمن علمی فضای مجازی حوزه علمیه کشور به کنترل فضای مجازی در مباحث اخلاق،امنیت و فرهنگ پرداخت و گفت:مدیریت این فضا خود کنترلی است و مهم‌ترین خودکنترلی ایجاد فضای معنوی  است.

وی با بیان اینکه این فضا هر روز بیش از پیش در حال توسعه است و والدین نسبت به آن باید شناخت کافی داشته باشند، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته اکنون 90 درصد جوان زیر 18 سال به فضای مجازی دسترسی داشته از فیلم های مستهجن دیدن کردند.

حجت الاسلام فروهر با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت: لازم است با تولید محتوا و احساس مسئولیت به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنیم.

وی به کنترل فیلتر شکن در فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد:در حال حاضر 48 میلیون نفر عضو تلگرام هستند.

حجت الاسلام فروهر با تاکید بر آموزش خواهان راه اندازی موجی قوی برای افزایش سواد فضای مجازی شد.

وی افزود: دغدغه‌های رهبرمعظم انقلاب در زمینه فضای مجازی به حدی بود که ایشان دستور ایجاد شورای عالی فضای مجازی را نیز صادر کردند که شخصیت های حقوقی و حقیقی انقلاب اسلامی در این زمینه حضور پیدا کرده اند.

حجت الاسلام فروهر با اعلام اینکه سنواستفاده از گوشی همراه به یازده سال رسیده است گفت:برخی از مشکلات در سطح کلان است که باید دولت پای کار آمده و تصمیم عقلایی گرفته شود.

وی با بیان اینکه 89 درصد از درآمد وزارت ارتباطات از فروش پهنای باند است بر بومی شدن اینترنت تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز