خبرگزاری کار ایران

با افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته؛

کلیات بودجه سال 97 شهرداری ساری به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۵۹

کلیات بودجه سال 97 شهرداری ساری با افزایش 5 درصدی نسبت به سال گذشته به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا از ساری،هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با موضوع بررسی و تصویب بودجه پیشنهادی سال 97 شهرداری و سازمان های تابعه در حالی برگزار شد که شهرداری ساری بودجه سال آینده را با 450 میلیارد تومان به شورای شهر پیشنهاد کرد این بودجه نسبت به سالجاری حدود 5 درصد افزایش دارد ضمن اینکه  بودجه مورد نظر بدون در نظر گرفتن سازمان های ده گانه تابعه شهرداری است.

قاسم قاسمی عضو کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر ساری میزان بودجه پیشنهادی شهرداری ساری را 450 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود:بخشی از درآمدهای شهرداری ناشی از عوارض عمومی است.

اسفندیار عشوری در این جلسه نسبت به افزایش سه برابری فروش اموال شهرداری در سال جاری نسبت به مصوبه قانون بودجه اعتراض کرد  و این مازاد فروش را خلاف قانون و انحراف در بودجه اعلام کرد و خواهان ورود شورای شهر به این مبحث شد.

وی افزود:بر اساس کدام مجوز شورا ردیف فروش اموال افزایش پیدا کرده است این در حالی است که  اختلاف حدود 54 میلیارد تومانی داریم و باید از رقم کم شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: در ردیف عوارض فروش کالا و خدمات وصولی 9 ماهه ما 17 میلیارد تومان بوده است با چه تمهیداتی در بودجه سال آینده از محل فروش عوارض کالا و خدمات سال آینده 50 میلیارد تومان پیش بینی شده است و چه توجیحی برای افزایش 100 درصدی وجود دارد.

عشوری با اعلام اینکه در بودجه امسال 62 میلیارد تومان سایر موارد درآمد تعریف شده است، گفت:چرا رقم به این بزرگی بدون تعریف است.

وی افزود: رقم 62 میلیارد تومانی سایر موارد از بودجه 450 میلیارد تومانی باید مشخص شود.

عشوری در ادامه برای سال  آینده پیشنهاد تصویب بودجه سه دوازدهم را داد تا شورای شهر بتواند در زمان بیشتری بودجه واقعی را برای شهرداری در سال آینده مصوب کند.

بودجه سه دوازدهم مربوط به سه ماهه بهار سال 97 است که برای عقب نماندن کار شهرداری است.

 ریالی بابت جرائم رانندگی دریافت نکردیم

سید مصطفی طاهری معاون مالی شهرداری ساری در ادامه با بیان اینکه اعضای شورا می توانند بهترین مشوق ما برای جذب درآمد باشند افزود: بحث تخلفات راهنمایی و رانندگی، دوربین‌های سطح شهر در حال افزایش است که می‌توان به استناد این موارد نسبت به افزایش درآمد شهردای امیدوار بود.

وی  گفت: از ابتدای سال تاکنون ریالی بابت جرائم رانندگی دریافت نکردیم و دولت نیز نسبتبه پرداخت حق السهم شهرداری اقدام نمی کند.

عدالت در بودجه امری ضروری است

علی اکبر زلیکانی در ادامه جلسه با بیان اینکه طرح یکپارچه سازی شهری در ساری دیده نشده است و با وجود تاکید بنده از اول دوره چهارم تا امروز به دلائل نامعلومی مغفول مانده است اظهار داشت:به نظر می‌رسد که اراده ای برای کاهش فساد در بحث درآمدی شهرداری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه منابع درآمد پایدار در شهرداری کم رنگ است گفت:رعایت ضوابط در حوزه شهرسازی برای همه امری ضروری است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه در بحث درآمد پایدار یکی از موفق ترین شهرداری ها بودیم، گفت: این روند در سال جاری ممکن است دیده نشود.

زلیکانی افزود:سهم منطقه سه شهرداری ساری در بودجه سال 97 کاهش پیدا کرده است  این در حالی است که قرار بود این کاهش جبران شود اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی امتداد فاز دو پارک ملل و ادامه مسیرخیابان قارن را دو پروژه مهم شهرداری عنوان و  پیش بینی در آمد را لازمه تحقق این پروژه ها دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز