خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی خبر داد:

پرداخت 1000 میلیارد تومان تسهیلات گردشگری در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۲۸

رییس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از پرداخت 1000 میلیارد تومان تسهیلات گردشگری در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر مونسان، رییس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در نشست فعالان و کارآفرینان صنعت گردشگری در رامسر با اشاره به این که با حضور مهندس اسلامی، روزهای ویژه ای در انتظار مازندران است، یاد آور شد: متاسفانه با همه داشته ها و مزیت ها، استان های شمالی کشور متناسب پیشرفت نکرده است.

مونسان با اشاره به این که گردشگری، به اقتصاد سوم دنیا تبدیل شده و از 11 شغل در دنیا یکی مربوط به حوزه گردشگری است و سرعت ایجاد اشتغال در این بخش نسبت به سایر بخش ها 2.5 برابر است، خاطر نشان ساخت: این حوزه هم مولفه های اقتصادی و ایجاد شغل را با خود دارد و هم نسبت به سایر بخش ها خصوصا صنعت و کشاورزی با سرمایه پایین تری می توان شغل ایجاد کرد و ایجاد نشاط اجتماعی می نماید و ثروت را به صورت عادلانه توزیع می کند.

 وی با بیان این که متاسفانه بخش گردشگری علیرغم این که بسیار در مورد آن بحث می شود اما هنوز بدرستی درک نشده است، تصریح نمود: اندک اندک این وضع در حال تغییر و رو به رشد است و امیدواریم همه بخش ها اهمیت این حوزه را درک نمایند و سازمان تلاش دارد تا این جایگاه ارتقا یابد.

مونسان با بیان این که تحول گردشگری با تلاش و نقش آفرینی همه دستگاه های موثر اتفاق می افتد، افزود: ایران دارای داشته های خدادادی بسیاری است که می تواند نواقص موجود را جبران و برای توریست جاذبه ایجاد کند و خوشبختانه روز به روز فعالیت های اقتصادی در حوزه گردشگری از سوی بخش های غیر دولتی در حال افزایش است.

رییس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با اشاره به این که مازندران در این حوزه سرآمد و از نظر دارا بودن بیشترین گردشگر در شمار 2 استان اول و دوم کشور است، عنوان نمود: گردشگری پراکنده باید پایان یابد تا ارزش افزوده بیشتری با خود بیاورد و  سرمایه گذاری های بیشتری در این بخش اتفاق بیفتد.

 

وی با تاکید بر این که باید تمرکز مدیریتی در حوزه گردشگری رقم بخورد، چرا که تعدد دستگاه ها در این بخش مانع توسعه است، تصریح کرد: باید سواحل مازندران به جایی زیبا و محلی برای گردش و بهره گیری گردشگران تبدیل شود.

مونسان با اشاره به این که نباید در این حوزه کارهای سلبی انجام دهیم، بلکه فضاهای میراث فرهنگی ما باید به تقویت گردشگری کمک نماید، افزود: با صندوق توسعه ملی تفاهم نامه یی بالغ بر 1000 میلیارد تومان منعقد کردیم که بر اساس آن در سال 97 به پروژه های گردشگری تسهیلات 14 درصدی اعطا خواهد شد.

وی در خصوص دستورالعمل های مزاحم سرمایه گذاری و توسعه ای در حوزه گردشگری، با بیان این که استاندار هر دستورالعملی که مانع توسعه گردشگری استان می‌شود را بشکند، تصمیم استاندار مازندران در حوزه گردشگری تصمیم من است، گفت: دستور العمل های ما باید حمایتی باشد و ما نیز دستور العمل های جدید موثر در تقویت این حوزه را جانشین می کنیم.

رییس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان این که در حال ساماندهی خانه مسافرها با رویکرد حمایت از هتل ها هستیم، خاطر نشان ساخت: هتل های ما نیز باید از یکنواختی قیمت فاصله بگیرند و قیمت ها را به تناسب فصول مختلف ارایه نمایند.

مونسان با اشاره به این که باید آموزش های هتلداری را افزایش دهیم واز ظرفیت برندهای بین المللی در این راستا بهره گیری کنیم، اظهار داشت: باید با تعیین مسیر گردشگری و عبور و مرور توریست در محورهای مشخص، موجبات رونق صنایع دستی و هم افزایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور اتفاق بیفتد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز