خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران :

پایداری و توسعه کمی و کیفی تولید از نیازهای اصلی مازندران /باید به تولید و اشتغال پایدار برسیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۴۵

استاندار مازندران گفت:پایداری و توسعه کمی و کیفی تولید از نیازهای اصلی مازندران است.

به گزارش ایلنا،  استاندار مازندران در مراسم آغاز گازرسانی به 11 روستای هزار جریب در روستای سه کیله شهرستان نکا به حضور دشمن شکن مردم ایران اسلامی و مازندران ولایی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در این روز؛ نمادی مقتدرانه از همبستگی، بصیرت و هوشیاری از سوی ملت ایران به نمایش گذاشته شد.

استاندار با بیان این که بحمدالله چرخ پیشرفت کشور در حال حرکت است و جمهوری اسلامی که حاصل خون شهدا و سال ها مجاهدت به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است به کوری چشم دشمنان انقلاب در مسیر خود قرار دارد، گفت: امروز نیاز به یکپارچگی، تلاش مجدانه و حرکت جهادی داریم و باید به یاد داشته باشیم که در هر صحنه ای که موفق شدیم و پیشرفت کردیم جهادی ظاهر شدیم و متحد و یکپارچه بودیم.

اسلامی با اعلام این که در سال 96 در استان بالغ بر 5400 میلیارد تومان در بخش های مختلف عمرانی و زیربنایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در عمران روستایی و شهری و خدمات زیربنایی، صنعتی و صنایع وابسته به کشاورزی و حوزه کشاورزی، سرمایه گذاری صورت گرفته که تعدادی از طرح ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در ادامه به بهره برداری خواهد رسید، گفت: امروز برای توسعه مازندران بیش از اعتبار به همت، اراده و پشتکار و فضا سازی و گشایش فضای کسب و کار نیاز داریم.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که باید اندازه اقتصاد کشور و استان را بزرگ نمود تا با دیو بیکاری مبارزه کرد، افزود: فرصت های شغلی در اقتصاد کوچک، محدود است و برای بزرگ کردن اندازه اقتصاد استان باید مردم مازندران به کمک بیایند.

وی با اشاره به این که به موجب قانون، دولت دیگر نمی تواند سرمایه گذاری و نیروی کار جذب کند و لازم است مردم خود به میدان کار و تلاش بیایند، اظهار داشت: دولت باید مسیرها را باز و هموار نماید و با در اختیار نهادن تسهیلات، زمینه گسترش کسب و کار را فراهم آورد.

استاندار با بیان این که نیازمند یک نظام لجستیکی و بازرگانی قوی برای مازندران هستیم، گفت: باید سقف فعالیت های اقتصادی را بالا بکشیم، در مازندران در سال جاری تا کنون بالغ بر 330 میلیون دلار صادرات انواع کالا صورت گرفته است و صادرات 3 میلیاردی در سال را در برنامه ششم توسعه برای مازندران هدف گذاری کردیم.

اسلامی با تاکید بر این که باید موانع را از پیش روی فعالان اقتصادی برداریم، ابراز نمود: نیروی کار در مازندران باید فعالانه کار کند و با ارتقا کیفیت تولید، باید سهم مازندران از بازار افزایش یابد و بازار استان، پایدار شود.

وی با اشاره به این که پایداری و توسعه کمی و کیفی تولید از نیازهای اصلی مازندران است، گفت: برای تحقق این اهداف به تعامل دولت و ملت و کار و تلاش و همت و اقتدارِ کاری همه نیاز داریم.

استاندار با اعلام این که 1400 میلیارد تومان درآمد سالانه به خزانه کشور واریز می کنیم و سالانه به همان مقدار هزینه می کنیم و لازم است این رقم را به 5000 میلیارد تومان افزایش دهیم، تصریح نمود: مردم در سایه توانمندی دولت، توانمند می شوند، دولت و مردم توانمند، لازم و ملزوم هم هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران، با بیان این که بزرگ کردن اقتصاد نیاز به کار و تلاش، مراقبت مستمر، فضای آرام و هماهنگی و همدلی دارد، یاد آور شد: ما نمی توانیم با تشتت آرا و با ناهماهنگی ها و عدم همکاری بخش های مختلف توقع توسعه داشته باشیم. باید به ناهماهنگی و بخشی نگری خاتمه دهیم.

وی با اشاره به این که تفاهم نامه یی برای تامین شیر شرکت لبنی کاله با این شرکت منعقد کردیم که با توسعه دامداری ها با مشارکت شرکت کاله تحقق خواهد یافت، افزود: شرکت کاله متعهد شده است تا پالایشگاه شیر را در مازندران ایجاد و روزانه 5 میلیون لیتر شیر از دامداران مازندرانی خریداری نماید.

استاندار مازندران در پایان بر مصرف بهینه گاز، آب و برق تاکید کرد و اظهار داشت: باید به تولید و اشتغال پایدار برسیم و تحقق این مهم در گرو بازار پایدار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز