خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران خبرداد:

افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۲۵۳

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران از افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،سردار عبدالله ملکی امروز در نشست باخبرنگاران که در نخستین روز از دهه فجر برگزار شد از افتتاحیه فاز اول پارک موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت:هزینه انجام شده در ساخت مرکز فرهنگی فاز اول 19 میلیارد و 26 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: فازاول مجموعه ای از هفت تپه و اروند بوده که پانزدهم بهمن ماه با حضور مسئولین استانی و شهرستان افتتاح می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: بنا به دستور رئیس جمهور و سرلشکرباقری رئیس ستاد کل نیروی های مسلح افتتاح 10 موزه فرهنگی در دستور کار قرار گرفت که مازندران نیز در شمار این تعداد استان قرار گرفت.

وی با مهم برشمردن ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس افزود:ساخت مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور در برخی استان‌ها هنوز شروع نشده و در استان هایی که شروع شده سال‌ها به طول انجامیده است.

ملکی ادامه داد: ساخت این مراکز در استان آذربایجان شرقی 23سال، در دزفول 18سال و در اصفهان 19سال به‌طول انجامیده و استان مازندران نیز وارد نهمین سال خود شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه استان مازندران تنها استانی است که موزه منطقه‌ای و میراثی ندارد و بخش اعظم میرث گران‌بهای این استان و کشور، در کارتون‌ها نگهداری می‌شود، گفت: تدبیر آن زمان بر این بوده که مرکز فرهنگی مازندران هم موزه دفاع مقدس و هم میراث فرهنگی باشد که البته در سه فاز مجموعه تدوین شده و مطالعات زیادی انجام شده است.

ملکی با بیان اینکه یکی از فازهای این مجموعه، ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با برنامه محتوایی و به نمایش گذاشتن عملیات والفجر8 بوده است، ادامه داد: مطالعات با نگاه به عملیات والفجر هشت انجام شد.

مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه هفت‌تپه و اروند فاز اول این مجموعه است ،گفت: بستر رودخانه تجن، اروند نمادین خواهد بود و از 24پروژه فاز اول و دوم، در این بخش 17 پروژه افتتاح می‌گردد.

وی مساحت فاز اول را 18.5 هکتار اعلام کرد و افزود: 10 هکتار بستر رودخانه بوده که سد لاستیکی بر آن احداث شده و 8.5 هکتار نیز سایت‌ها هستند.

ملکی با بیان اینکه در کنار پروژه‌هایی که صددرصد کارشان انجام شده، کار متوالی نیز در حال انجام است، گفت: به دلیل ورود مردم و آماده نبودن ساختمان اصلی موزه، نمایشگاه‌هایی در این بخش ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه دوساله بوده و دارای 14غرفه است که برای انجام کار محتوایی و تعمیر ساختمان ان 280 میلیون تومان هزینه شده، ادامه داد: این نمایشگاه همزمان با افتتاح فاز یک افتتاح می شود.

ملکی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات نظامی غنیمتی در اصفهان و بخشی در ساری بازسازی شد، افزود: تجهیزات نظامی آماده شده، در دو طرف خط چینش و هواپیمای اف4 نیز همین هفته بارگیری و به ما منتقل می‌شود تا نقش نیروی هوایی ارتش و سپاه را نمایش دهد.

وی ادامه داد:بخش محتوایی این فاز تا پایان سال 97 ادامه دارد اما به دلیل دستورالعمل فاز اول افتتاح می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز