خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی مازندران :

75 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۵۲۶

رئیس جهاد کشاورزی مازندران از بهره برداری 75 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،دلاور حیدرپور بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه فجر از افتتاح 75 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار داشت:این تعداد پروژه با اعتبار حدود یکهزار و 78 میلیارد ریال در سه بخش دولتی،خصوصی و تسهیلات انجام شده است.

وی افزود: در مجموع 9 هزار و 566 خانوار روستایی در 111 عرصه روستایی از این پروژه ها بهرمند می شوند.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: از این تعداد پروژه 14 پروژه ی تولیدی شامل دام ،طیور،زراعت،باعبانی و شیلات ،  یک کارخانه شالیکوبی و 59 پروژه آب و خاکی شامل تجهیز و نوسازی،لاینینگ کانالها،احیاء آبندان ها ،آب بندی تحت فشار و جاده بین مزارع است.

وی افزود:ساخت و بهره برداری این پروژه ها با هدف پایداری تولید،دسترسی به مزارع و استفاده از ماشین آلات برای کشاورزان در جهت بهبود و کاهش هزینه تولید انجام شده است.

حیدرپورادامه داد:از یکهزار و 78 میلیارد ریال ،281 میلیارد ریال ازمحل تسهیلات دولت،672 میلیارد ریال از بخش خصوصی که در مجموع از تسهیلات،آورده متقاضی و کمک بلاعوض بوده که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی با اعلام اینکه 663 میلیارد ریال تسهیلات در جهت توسعه واجرای مکانیزسیون  و کاهش هزینه تولید به بخش کشاورزی ابلاغ شد که از این میزان 565 میلیون تومان معادل 85 درصد اعتبار ابلاغی جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران یادآور شد: از محل مصوبه مجلس و صندوق توسعه ملی یکهزار و 650ریال به مازندران ابلاغ شد که 45 درصد این مبلغ مربوط به بخش کشاورزی است.

وی به راه اندازی سامانه" بهین یاب "در قالب بسته رونق تولید  اشاره کرد و گفت:  در سال گذشته رقم قابل توجهی در این بخش به صورت تسهیلات پرداخت شده که 900طرح را شامل شده است.

حیدرپور با بیان اینکه این سامانه در سال جاری نیز در بخش پرداخت تسهیلات فعال بوده است ،  افزود: امسال حدود دو هزار و 700 تقاضا در این سامانه به ثبت رسیده است که از این تعداد هزارو 190طرح بررسی و به بانک ها معرفی شدند.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران  به مبلغ 565 میلیارد ریالی پرداخت شده در این طرح اشاره و  عنوان کرد: 378 طرح در حال تکمیل مدارک است و 205طرح نیز تکمیل شده و 48 طرح به تصویب رسیده است و تعداد 198طرح توانستند تسهیلات را دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه از محل صندوق توسعه ملی  و در راستای سیاست دولت برای اشتغال روستایی حدود 1.5میلیارد دلار در اختیار دولت قرار گرفته است ، گفت:از این میزان اعتبار در مرحله اول حدود 165 میلیارد تومان به مازندران ابلاغ شده است.

حیدرپور  به راه اندازی سامانه "کارا" اشاره کردو ثبت نام متقاضیان را در این سامانه ضروری دانست و  گفت: طبق آخرین آمار بیش از یکهزارو 300نفر در این سامانه ثبت نام کردند که  950 مورد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه عمده دامداری های استان سنتی هستند، از صدور 10هزار پروانه سنتی در روستاها خبر داد و گفت: عمده مشکل اینگونه دامداری ها تغذیه بوده و همچنان با کمبودعلوفه مواجه ایم.

حیدرپور ادامه داد: از 70 هزار راس دام سنگین در استان، 50هزار راس اصیل و مابقی سنتی و بومی هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز