خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبرداد :

آغاز توسعه خوشه منسوجات سنتی غرب استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۸۱۱

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: مراحل توسعه خوشه منسوجات سنتی غرب استان به‌عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی آغازشده است.

به گزارش ایلنا از ساری،  سید مصطفی موسوی اظهار داشت: خوشه منسوجات سنتی غرب استان با مرکزیت شهرستان‌های کلاردشت، نوشهر و چالوس، پس از مطالعات اولیه و شناسایی مزیت‌ها و چالش‌ها، در سال جاری به‌عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مازندران تعریف و مراحل توسعه آن آغازشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران افزود: این خوشه بیش از هزار بافنده را در سطح منطقه شامل می‌شود که عموماً متشکل از بانوان بافنده روستایی است.

موسوی تصریح کرد: فاز مطالعه شناختی که شامل مرحله اول از فاز اجرایی توسعه خوشه‌ای می‌باشد، پایان‌یافته است.

وی بیان داشت: ایجاد اولین کنسرسیوم صادراتی به‌عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی، در راستای تحقق استراتژی توسعه بازار، به همراه برگزاری دوره‌های آموزش و تورهای بازدید گروهی در سطح خوشه و خوشه‌های توسعه‌یافته، در سال اول در دستور کار قرارگرفته است.

عامل توسعه خوشه کسب‌وکار منسوجات دستی غرب استان نیز در این جلسه گفت: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی مناسب، مستعد دام‌پروری و کشاورزی بوده که سبب تمرکز جمعیتی بالایی در این استان شده است، صنایع دام‌پروری و کشاورزی از دیرباز تأمین‌کننده مواد اولیه موردنیاز تولید انواع صنایع‌دستی چوبی، بافته‌ها و منسوجات سنتی بوده که شاخص‌ترین این محصولات فرش دستبافت غرب استان مازندران است که در میان آن می‌توان به فرش دستبافت کلاردشت که جایگاه ویژه‌ای در میان فرش دست‌بافت ایرانی دارد، اشاره کرد.

قلی پور کنعانی بیان داشت: این فرش با قدمتی چند هزارساله، معروف‌ترین فرش دست‌بافت شمال ایران است که اغلب در ابعادی کوچک و با رجشماری بین ۲۰ تا ۲۵ گره، در هفت سانتی‌متر به‌صورت ذهنی بافت و با رنگ‌های گرم و پخته بافته می‌شود که در آن، نشانه‌های بارزی از فرهنگ مردم منطقه به چشم می‌خورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز