خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری :

اقتصاد مقاومتی بهترین روش برای مبارزه با قاچاق کالا است

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۱۵۸

فرماندار ساری گفت:مهمترین راهکار برای برون رفت از شرایط کنونی اقتصادی توجه به رهنمود رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایلنا از ساری ،جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ساری به ریاست فرماندار و با حضور دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان مازندران واعضا ی کمیسیون در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 احمد حسین زادگان با بیان اینکه مهمترین راهکار برای برون رفت از شرایط کنونی اقتصادی توجه به رهنمود رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: یکی از الزامات تحقق این امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز شهرستان ساری تغییر نگرش به وجود آمده در نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از سال ۹۲ به بعد، دلیل کاهش ۵۰ درصدی ارزش کالای قاچاق در کشور دانست و تصریح کرد:قاچاق مهمترین عامل آسیب به تولید و اشتغال است لذا باید این موضوع را جدی بگیریم و با برنامه ریزی مناسب در راه تحقق برنامه های پیش بینی شده گام برداریم.

وی به بیان برخی از پیامدهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و گفت: مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از تولید ملی و گسترش بازارهای داخلی، بومی شدن تکنولوژی، گسترش و تقویت همبستگی های فرهنگی و اجتماعی، استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ابتکار تولیدکنندگان، افزایش ثروت ملی و کاهش تورم، ، توسعه نیروی انسانی و افزایش توانمندی ها را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار مرکز استان خاطرنشان کرد: بهترین راهکار و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، تقویت تولید است به این معنا که باید به سوی تقویت تولید و در کنار آن اصلاح الگوی مصرف پیش برویم.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز شهرستان ساری، آموزش و آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی ضروری را دانست و افزود: اگر بتوانیم مبارزه با قاچاق را مردمی و اجتماعی کنیم به طور قطع به نتایج مطلوب تری دست خواهیم یافت و یکی از مشخصه های فرهنگ سازی درمردمی شدن مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزایش سطح اگاهی مردم با برگزاری کلاس های آموزشی ، توزیع بروشور و یا نصب بنر در سطح شهر و استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه است. بنابراین وظیفه ی هر سازمانی است که نظارت ویژه ای بر این موضوع داشته باشد زیرا بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلوگیری از عرضه و توزیع کالای قاچاق است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با بیش ازمی تواند بستر مناسبی برای آموزش باشد.

حسین زادگان با تاکید بر بازرسی ، مراقبت و نظارت اصناف در بازار، خاطرنشان کرد: مردم باید به این آگاهی برسند که بتوانند کالاهای قاچاق را از اقلام مجاز تشخیص دهند و این امر اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی ما را می طلبد.مردم نیز باید به این موضوع حساس باشند و به سمت مصرف تولیدات داخلی روی بیاورند.

وی تصریح کرد: البته شرط استفاده از کالاهای ایرانی کیفیت آن است و تولیدکنندگان باید در افزایش کیفیت محصولات خود اهتمام ویژه بورزند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز شهرستان ساری نیز در این جلسه، با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق در ابتدای دولت یازدهم تصویب شد، گفت: تأثیرات قابل توجهی در کنترل و کاهش قاچاق به شکل عام و به‌ویژه قاچاق کالای سلامت‌محور که از جهات مختلف برای جامعه تأثیرگذار است.

وی ادامه داد:در حوزه آموزش در 9 ماهه اخیر. چهارمرحله آموزش را به اعضای اتحادیه آرایشگران ، موادآرایشی و بهداشتی و پوشاک و اعضای اتحادیه لوازم خانگی داشته ایم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان مازندران نیز در این جلسه با توجه به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی وهمچنین هدف و رسالت این نامگذاری که حمایت از تولیدات داخلی می باشد گفت:این ستاد می تواندبا تعامل وتلاش جمعی دستگاه های متولی اقدامات موثر و قابل توجهی در این زمینه نماید.

علی پیرفلک خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و عزم جدی دولت یازدهم در مبارزه با قاچاق کالا طی چهار سال گذشته حجم کالای قاچاق حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش حجم کالاهای قاچاق در کشور موجب رونق اقتصاد می شود، افزود: اجرای طرح هایی مانند رجیستری موبایل کمک بزرگی به اقتصاد داخلی است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان با بیان این که سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا یک طرح ملی در راستای الزامات سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اجرای این سامانه در روند شفاف‌سازی تجارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار بااهمیت و اجرای دقیق سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا گامی مؤثر در راستای روان‌سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روزآمدی شیوه‌های نظارت بر بازار است.

پیرفلک از دستگاه‌های دولتی شهرستان خواست در راستای الکترونیکی شدن روند ثبت و صدور کالا و شفاف‌سازی نظام توزیع، در ثبت انبارها و محل‌های نگهداری کالای خود پیشگام باشند.

وی افزود: طرح ثبت نام سوخت نیز یک طرح علمی برای مبارزه با قاچاق سوخت بوده است که با موفقیت در حال اجرا است .

این مقام مسئول در پایان از اعضای این کمیسیون خواست تا اقدامات خود را از طریق رسانه ها به اطلاع مردم برسانند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز