خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بوروکراسی و استعلامات غیرضروری از جمله موانع اساسی توسعه استان است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۲۸

استاندار مازندران گفت:بوروکراسی و استعلامات غیرضروری از جمله موانع اساسی توسعه استان است

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به منظور بررسی مصوبات کارگروه های این شورا برگزار شد، با بیان این که این شورا یکی از ارکان موثر در پیشرفت استان است، یاد آور شد: برنامه مصوب شورا الزام آور است و همه دستگاه ها باید به مصوبات شورای برنامه ریزی و کارگروه های ذیل آن پایبند باشند و بعنوان تکالیف خود برای تحقق آن نقش ایفا نمایند.

استاندار با اشاره به این که توسعه مازندران بدون این که اکوسیستم استان بهم بخورد و شریان های حیاتی آسیب ببیند، باید اتفاق بیفتد، گفت: بوروکراسی و استعلامات غیرضروری از جمله موانع اساسی در این راستاست.

اسلامی با بیان این که نباید تصمیمات سلیقه ای مانع توسعه کار و سرمایه گذاری شود، تصریح کرد: لازم است با یک نهضت و توفان فکری در ادارات، قفل توسعه مازندران باز شود.

وی با اشاره به این که نباید امکاناتی که جزو انفال است سال ها بدون اجرای طرح، در دست افراد باقی بماند و زمینه سوداگری را فراهم آورد، افزود: ویلا سازی در زمین هایی که جزو انفال است، مصداق توسعه گردشگری نیست.

رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بیان این که استعلامات غیرضرور، فسادآور است، خاطر نشان ساخت: استعلامات غیر ضرور برای صدور مجوز در استان باید خاتمه یابد، تصمیمات برای ورود به سرمایه گذاری ساده شود و طرح ها پیوست زیست محیطی داشته باشند. بنده مطلقا اجازه تداوم چنین روندی را نمی دهم، ایجاد شغل و تقویت تولید در سایه کار واقعی تحقق می یابد، همه باید دگرگون شویم و متحول فکر کنیم.

استاندار با بیان این که شروع کار باید بلادرنگ باشد و بنده پایان دوره استعلامات را اعلام می کنم، گفت: در صدور مجوز سه اصل ضرورت سرمایه گذاری، اهلیت سرمایه گذار و مکان یابی و استقرار واحد، متناسب با توسعه پایدار و حوائج مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که صنعت استان برای رقابت در بازار باید به سمت موج چهارم حرکت کند، گفت: برای ساده سازی ورود به فعالیت بایست دستگاه ها، نقشه راه توسعه بخشی را استخراج کنند و شیوه نامه های پیشنهادی را به شورا ارایه نمایند.

وی با اشاره به این که در تلاشیم طرح ویژه مازندران را بعنوان کلان شهر با لحاظ الزامات، ویژگی ها و مدیریت و توسعه یکپارچه تهیه کنیم و مذاکرات لازم در این راستا را با وزیر راه و شهرسازی انجام داده ایم، اظهار داشت: باید مزیت های سرمایه گذاری در استان مشخص شود.

 

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که به بانوان باید بعنوان سرمایه اجتماعی نگریست، تصریح کرد: بانوان در حفظ فرهنگ جامعه نقش مهمی دارند و بستر آن باید فراهم شود.

اسلامی، گفت: فرهنگ سازی برای ارتقا شاخص های سلامت وظیفه ای همگانی است و اداره کل ورزش و جوانان باید با ترویج و راه اندازی نهضت ورزش های همگانی بعنوان عامل موثر در سلامت و ایجاد نشاط در جامعه در این خصوص به جد اهتمام نماید.

وی بر آگاهی رسانی و ترویج در خصوص رعایت مولفه های موثر بر سلامت با بهره گیری از رسانه ها، رسانه ملی، مراکز بهداشت و خانه های بهداشت روستایی تاکید کرد و یاد آور شد: باید برای ورزش همگانی و محیط های لازم برای ورزش مردم فضا و امکانات متناسب ایجاد شود.

گفتنی است در این جلسه که معاونین استاندار، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حضور داشتند، مصوبات کار گروه های تخصصی زیربنایی و شهرسازی، امور بانوان و خانواده و کارگروه سلامت و امنیت غذایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز