خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

14 هزار پرونده در اختیار مردم قرار می گیرد/انتقال آب خزر به سمنان منتفی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۲۲

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت:موضوع انتقال آب دریای خزر منتفی است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا،علی‌اصغر یوسف نژاد  با بیان اینکه بودجه سند یک ساله تنظیم رفتار و اعمال دولت است،اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع محدود و مصارف بسیار زیاد است چگونگی تخصیص بهینه و مناسب درآمدها و اتخاذ بهترین راه حل روندی است که بایستی در تخصیص بودجه به آن توجه شود.

وی درباره افزایش مالیات بابیان اینکه افزایش مالیات به نسبت تورم تغییر چندانی نیافته و از 116 هزار میلیارد تومان به 128 هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: اخذ این مالیات در شرایط کنونی بسیار سخت است.

سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه 97، افزود: اگر امکان جایگزین منابع دیگری به‌جای مالیات وجود داشت بهتر بود به گروه‌های اثرگذار جامعه کمک می‌شد و از دیگر راهکارها این بود که قیمت نفت را به 60 دلار در بشکه افزایش دهیم و از این طریق 10هزار میلیارد تومان منابع تأمین می‌شد.

وی به فرار مالیاتی اشاره کردو گفت: به دولت توصیه‌شده تا پوشش مالیاتی جدید را بکار گیرند تا گروه‌های جدید مالیاتی شناسایی شود.

یوسف نژاد افزود:طبق پیش‌بینی‌ها، قیمت نفت در سال آینده حدود 55 دلار در هر بشکه است و چون تصمیم داریم در بودجه انحراف نباشد، رقم 55 دلار در بشکه مصوب شد.

وی با بیان اینکه وظیفه کمیسیسون بودجه تخصیص منابع بهینه و پیداکردن بهترین راه‌حل آن است، افزود: ما در این کمیسیون تلاش کردیم سیاست‌گذاری اعتبارات به‌نفع قشر متوسط و ضعیف جامعه باشد.

یوسف نژاد با اشاره به چاره اندیشی کمیسیون تلفیق برای حل مشکل بدهی های دولت به پیمانکاران گفت: برای حل مشکل بدهی دولت به اشخاص، بدهی اشخاص به بانک ها و بدهی بانک ها به بانک مرکزی و بدهی بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی به بانک ها باید چاره اندیشی کرد.

سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه 97 افزود: پیمانکاران از دولت مطالباتی دارند و از سوی دیگر به اداره مالیات و سازمان تامین اجتماعی هم بدهکار هستند؛ این امر موجب شد کمیسیون تلفیق تصمیم بگیرد در حد 100 هزار میلیارد تومان بدهی افراد به دولت و مطالبات افراد از دولت را تهاتر کرده و با عنوان بدهی های دولت به بانک مرکزی در فصل خاصی ثبت و درج کند، بدون اینکه پایه پولی تغییر کند.

وی در ادامه گفت: این چاره اندیشی مجلس موجب می شود گردش پولی جدیدی در کشور ایجاد شده و اثرات روانی خوبی در جامعه خواهد داشت.

یوسف نژاد در بخشی دیگر از اظهارات خود به  71 هزار پروژه های نیمه تمام در کشوراشاره کرد و گفت:حدود 3 هزارپروژه نیمه‌کاره در استان مازندران وجود دارد که بایستی با برنامه ریزی مناسب به اتمام برسد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی درباره انتقال آب دریای خزر بابیان اینکه در بودجه، ردیفی برای این طرح در نظر گرفته نشده است،افزود: موضوع انتقال آب دریای خزر منتفی است و اگر کسی بخواهد چنین نکته‌ای را پیگیری کند، نمایندگان مازندران، استیضاح وزیر را پیگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی مردم مقابل انتقال طرح آب دریای خزر خواهند ایستاد بنابراین فکر نمی‌کنم که دولت یا وزارتخانه‌ای در مقابل چنین مسئله‌ای برابر مردم قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس درباره حذف بودجه مؤسسات فرهنگی گفت: بودجه مؤسسات فرهنگی غیرمجاز حذف می‌شود.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه بخشی از بدهی دولت به تأمین اجتماعی در بودجه در نظر گرفته‌شده است گفت: با پرداخت این بودجه بخشی از مشکلات حل می‌شود.

نماینده مردم ساری و میان درود در پاسخ به ساماندهی زباله در استان گفت: زباله یکی از معضلات مهم استان بوده و جزء دو تا سه مسئله اول استان مازندران محسوب می شود و در ساری، شهرداری با مشارکت دولت کارهایی را انجام داده است ولی دولت در انجام تعهداتش کم‌کاری کرده است.

یوسف نژاد از ارائه لایحه‌ای از سوی دولت برای حل زباله استان‌های ساحلی خبر داد و گفت: دو میلیارد دلار نیز برای این مسئله از صندوق ذخیره ارزی در نظر گرفته‌شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف17 هزار و 500 میلیارد تومان حامل های انرژی گفت: احتمال افزایش 100 تا 150تومانی سوخت و انرژی در جامعه وجود دارد و این نظر دولت را در جای دیگری تامین کردیم.

وی در ادامه افزود:براساس سیاست‌گذاری در نظر گرفته شده مقرر شد که با مدیریت دولت و بخش غیردولتی 14 هزار پروژه را در اختیار مردم قرار دهیم.

یوسف نژاد در ارتباط با استفاده از اوراق خزانه اسلامی، افزود: دنیا از بازار سرمایه بورس، مردم و خارجی استفاده می‌کنند که روش مرسومی است و ما هم تلاش کردیم با انتشار اوراق مشارکت خزانه اسلامی به‌نوعی پول را از جیب مردم به سمت اقتصاد هدایت کنیم که این مسئله روش مناسبی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز