خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران:

جانفشانی ایثارگران نباید با گذر زمان مورد غفلت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۱۲۹

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران گفت: جانفشانی ایثارگران نباید با گذر زمان مورد غفلت قرار بگیرد و همیشه باید جاودان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عباسعلی رضایی  در جلسه شورای  توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران با مهم برشمردن مبحث ایثار و شهادت اظهار کرد: بر اساس اهمیت این موضوع 41 مصوبه و 6 کارگاه در رابطه با موضوع فرهنگ و ایثار در مازندران برگزار شد.

 وی افزود:ساماندهی ترویج و توسعه فرهنگ و شهادت در مدارس و تهیه تله فیلم شهید بصیر از طرحهای مطرح شده در این مصوبات بوده است.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ ایثار و شهادت از عدم حضور مدیران اجرایی در این جلسات با توجه به اطلاع رسانی انجام شده انتقاد کرد و گفت: بر این اساس انتظار می رود که مدیران دستگاه اجرایی در این جلسات حضور داشته باشند.

وی دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران را از جمله برنامه های مهم در دستگاه هایی اجرایی عنوان کرد وافزود:ضرورت دارد تا مدیران این مهم را در برنامه ی کاری خود لحاظ کنند که نیروی انتظامی رتبه اول دیدار با این خانواده ها را به خود اختصاص داده است.

رضایی افزود:جانفشانی و ایثارگران مردمی از کشورمان برای حفظ نظام نباید با گذر زمان مورد غفلت قرار بگیرد و همیشه باید  جاودان باشد.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران انجام یکسری برنامه ها برای اشاعه فرهنگ ایثار در نسل های آینده را به عنوان رویکرد شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و گفت: برای این منظور ، این شورا اجرای طرح های ساماندهی و ترویج ایثاردر مدارس ، تالیف کتاب ها با موضوع ایثار و شهادت را دستور کار خود قرار داده است .

وی ادامه داد : براساس برنامه ششم توسعه 20 درصد اعتبارات فرهنگی برخی از دستگاههای اجرایی می بایست به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد .

 رضایی افزود : با وجود اعلام درخواست از سازمان مدیریت مازندران برای اعلام میزان بودجه فرهنگی این دستگاهها ، اما تاکنون این مهم محقق نشده است .

وی گفت : این دسته از دستگاههای اجرائی باید اعتبارات مرتبط با حوزه فرهنگ ایثار و شادت را با مجوز شورای فرهنگ ایثار هزینه کنند و نادیده گرفتن این موضوع تخلف از قانون به شمار می رود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز