خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر در امور ایثارگران:

بخشی از قوانین ایثارگران غیر کاربردی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۸۸۰

مشاور وزیر در امور ایثارگران گفت:متاسفانه بخش زیادی از قوانین ایثارگران غیر کاربردی و متعارض است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،غلامرضایاوند عباسی صبح امروز در جلسه هماهنگی امور ایثارگران مازندران بنیاد شهید را دستگاهی در عرض دستگاه‌های دیگر عنوان کرد و اظهار کرد: رابطان ایثارگران در دستگاه ها باید به دنبال احیاء، نظارت و رفع موانع امور ایثارگران باشند.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع ایثارگران لازم است این جلسات به طور متوالی با حضور استاندار و یا معاونین او  در جهت هم افزایی و فعالیت دستگاه های اجرایی در استان تشکیل شود.

مشاور وزیر امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و ایثارگران به عنوان متولی این حوزه نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است و استاندار می تواند در دستگاه ها برای حل مشکلات ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه جانبازان،ایثارگران و خانواده های معظم شهدا جامعه هدف بنیاد شهید هستند ،افزود: بخشی دیگر از افراد جامعه ما را رزمندگان هستند که در جنگ تحمیلی نقش اثر گذاری داشتند و اینکه به عنوان مبلغان ایثار و شهادت که جنگ را از نزدیک لمس کرده اند که باید از آنان برای روایت جنگ بهره گیری کرد.

یاوند عباسی در تعریف رزمندگان گفت:رزمنده به کسی اطلاق می شود که در راه تکوین دفاع و حفظ ارزش ها و کیان جمهوری اسلامی ایران استقلال و تمامیت ارضی کشور،مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار با تایید مراجع ذیصلاح به طور فعال حضور یافته باشند.

وی ادامه داد:بر اساس این تعریف و اعمال تبصره رزمندگان موضوع این بند در استفاده از تسهیلات این قانون که شامل ایثارگران می باشد مستثنی بوده و دولت موظف است اقدامات قانونی لازم را در جهت رسیدگی به امور آنان به عمل آورد.

وی افزود: برای ایثارگران در کشور قانون کم نداریم، البته متاسفانه بخش اعظم آن قوانین غیرکاربردی، متعارض و بی‌خاصیت و قوانینی است که زمان آنها گذشته و امروز کاربرد ندارد؛ قوانینی هم که برای خدمت رسانی وجود دارند خالی از مشکل نیستند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: به دنبال کار نهادینه شده و ساختارمند هستیم که شوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بتوانند اهداف و برنامه‌ها را در رگه های تمام سیستم‌های اجرایی استان جاری کنند و نسبت به آن توجه داشته باشند.

یاوند عباسی ابلاغ قانون جامع و تصویب سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان را از اقدامات مهم دولت دوازدهم در حوزه ی ایثارگران برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز