خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت مازندران خبر داد:

کاهش 3درصدی اعتبارات بیمه سلامت در سال 97

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۴۷۳

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت:نمایندگان مجلس نسبت به افزایش اعتبارات بیمه سلامت در بودجه 97 اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،رسول ظفرمند صبح  امروز در جمع  خبرنگاران با اعلام اینکه یک‌میلیون 650 هزار نفر در مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند اظهار کرد: هزینه درمانی  هر فرد در سال 95  به‌طور میانگین حدود 460 هزار تومان بوده است این در حالی است که دریافتی سازمان از افراد به حدود 250 هزار تومان می‌رسید که نشان از اختلاف بین دریافتی و پرداختی بیمه شونده دارد.

وی با اشاره به شیوع برخی اخبار مبنی بر عدم پوشش بیمه سلامت  و تاکید بر اینکه خدمات این مرکز همچنان ادامه دارد افزود: بیمه سلامت  در جایگاه قانونی خود در بخش‌های دولتی همچنان خدمات خود ادامه می دهد.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران تنها محل درآمد مستقیم این بیمه را دریافت حق بیمه از کارکنان دولت به‌طور ماهیانه اعلام کرد و گفت: یک‌میلیون 100 هزار نفر در صندوق روستایی و 221 هزار نفر در صندوق بیمه همگانی رایگان هستند.

وی افزود: بعد از تصمیم دولت تدبیرو امید بر بیمه رایگان یک‌میلیون و 100 هزارنفری در سال 95 هزینه درمانی ارائه‌شده و پرداختی اختلاف چندانی داشته است.

ظفرمند با اعلام اینکه221 هزار نفر در مازندران بدون پرداخت یک ریال حق بیمه از خدمات بستری بهره‌مند بودند  ادامه داد:  این خدمات همچنان ادامه دارد ،چنانچه برای تمدید دفترچه نیز اقدام کنند تغییری در ارائه خدمات بیمه‌ای اتفاق نمی افتد.

وی افزود: افرادی که تاکنون بیمه همگانی نبودند اگر بخواهند تحت پوشش قرار بگیرند باید نصف حق بیمه‌ای که سایر افراد می‌پردازند را پرداخت کنند و از خدمات دفترچه بیمه همگانی بهره‌مند شوند.

ظفرمند با اشاره به اینکه 221 هزارنفر از خدمات بیمه همگانی رایگان بهره مند بوده و از خدمات بخش خصوصی نمی‌توانستند استفاده کنند،گفت:  هیچ گونه محدودیتی برای ارائه خدمت به بیمه شده صندوق همگانی رایگان وجود ندارد.

وی از کاهش 3درصدی اعتبارات بیمه سلامت در سال 97 خبر دادو افزود : با توجه به این موضوع امیدواریم با توجه ویژه نمایندگان مجلس برای تصویب بودجه این بخش این بیمه با کاهش اعتبارات در این زمینه مواجه نشود.

ظفرمند با اعلام اینکه سالانه 750 میلیارد تومان برای درمان افراد زیر پوشش بیمه سلامت در مازندران هزینه می شود ،گفت:نمایندگان مجلس نسبت به افزایش اعتبارات بیمه سلامت در بودجه 97 اقدام کنند.

وی با ابراز گله مندی از فعالیت برخی افرادفرصت طلب در قالب ارائه خدمات بیمه‌ای عنوان کرد: برخی افراد در قالب ارائه کارت بیمه سلامت به همراه بیمه تکمیلی از مردم مبالغی را دریافت می‌کنند که این امر درست نیست و تنها منبع اصلی صدور دفترچه بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران است که مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت:31 میلیارد تومان از محل بیمه سلامت به پزشکان متخصص و داروخانه ها  پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز