خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران:

حل مسائل اصلی آموزش وپرورش نیازمند پژوهش فرهنگیان است

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۵۹۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: اگر چالش های آموزش و پرورش حل نشود بسیاری از فرصت ها از دست می رود و آموزش و پرورش با تهدیدهای جدی تر مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، سید علی قاسمی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر فرهنگی شهرستان بهشهر به نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه جامعه اشاره کرد و گفت:انسان برای ادامه زندگی باید مسائل زندگی را بشناسد اگر این شناخت حاصل نشود تکامل و تمدن جامعه بشری محقق نمی شود.

وی افزود: اگر جامعه ای از انسان های شایسته برخوردار نباشد حتی همه فرصت های توسعه رقم بخورد این جامعه به توسعه یافتگی نمی رسد یا توسعه به کندی صورت می گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: صاحبنظران عرصه توسعه معتقدند برای توسعه جامعه نیازمند منابع آشکار مانند منابع عادی، فیزیکی و طبیعی هستیم که با بهره گیری از فرصت های آشکار فرصت های جدیدی ایجاد می شود و منابع پنهان با شاخصه های پنهان برای توسعه جامعه لازم است.

قاسمی به شاخصه انسانی اشاره کرد و افزود: نرخ امید به زندگی و نرخ سلامت در جامعه افزایش یابد فرصت رشد وتوسعه ارتقا می یابد .

وی تصریح کرد: نرخ آموزش اساسی ترین نرخ انسانی در توسعه پایدار یک جامعه است وبه هر میزان به آموزش پرداخته شود آموزش ها اساسی تر می شود یا راه های توسعه آن جامعه سریعتر، پایدارتر و درست تر صورت می گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: نظام تعلیم و تربیت هر جامعه ای به عنوان سنگ زیرین توسعه جامعه تلقی می شود که اگر درست تعبیه شود قطعا توسعه آن جامعه پایدار است در غیراینصورت نه تنها توسعه حاصل نمی شود بلکه چالش های جدیدی برای جامعه ایجاد می شود.

قاسمی گفت:پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت باید به مسائل آموزش و پرورش بپردازند چه مسائل در فضای عمومی تعلیم و تربیت و چه مسائل در فضای جزئی، به نظر می رسد پردازش و توجه در فضای عمومی تعلیم و تربیت به مراتب اثر بخش تر است تا جزئی.

وی ادامه داد: ضروری است فرهنگ سازمانی را به سمتی سوق دهیم که همه اعضای سازمان در جستجوی راه حل هایی برای مسائل آموزش و پرورش باشند و همه به دنبال مسئله شناسی باشند؛ با ارتقای سطح انگیزه های سرمایه انسانی نظام آموزش و پرورش پویا می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه امروز نظام تعلیم و تربیت چالش جدی دارد تصریح کرد:اگر این چالش ها حل نشود بسیاری از فرصت ها از دست میرود و آموزش و پرورش با تهدیدهای جدی تر مواجه می شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: حل مسائل اصلی آموزش و پرورش نیازمند پژوهش فرهنگیان است و حال آموزش وپرورش خوب نیست؛ عناصر فعال درون سیستم با صرف انرژی و توانمندی می توانند بسیاری از مسائل را حل وفرصت ایجاد کنند، هیچ گاه دست غیب برای کمک نمی آید.

وی افزود: در آموزش و پرورش با سنگریزه های زیادی مواجه هستیم این پا و آن پا می کنیم تا بتوانیم راه برویم اما همیشه اذیت می شویم و پایمان تاول می زند.

این مسئول گفت: تعلیم و تربیت معیوب است اگر در جامعه ای به آموزش وپرورش توجه نشود و بخش های دیگر حمایت شوند مانند این است که بدن بسیار قوی و سالم باشد اما عقل سالم نباشد؛ آموزش و پرورش عقل و مغز فعال جامعه است.

قاسمی بیان کرد:پژوهشگران باید راهکارهای برون رفت از این چالش ها را بیایند یا دامنه آسیب ِ چالش ها را کاهش دهند؛ تهدید ها را باید به فرصت تبدیل کرد و یا دامنه تهدید را مهار کنیم اما امروز این دامنه ی تهدید در حال گستردگی است.

وی بر ضرورت پژوهش در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: فعالیت و تلاش در سیستمی که به سمت اهداف نرود فایده ای ندارد پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت مسائل و چالش ها را شناسایی ، بررسی و تحقیق کنند و راه حل ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز